söndag 10 februari 2008

Vad håller man på med..

Otroligt träningssugen tog jag med mig Bella på en träningsrunda. Först ett spår, gick lysande. Sen hopp över hinder..inget bra..framförgående...kass...apportering...skit! Innan jag blev förb... satte jag in hunden. Det som går självklart och galant annars funkade inte alls. Inte tränat på över en vecka så det kan vara orsaken. Error i hela hjärnan.
Med Indy flöt det på hur bra som helst. Så olika det kan vara. Han bara skäller och vill ändå mer.. Tacksamt!!
Idag fixade PG till A-hindret på ortsgruppen så att det gick att fälla ut mer och inte blev så brant. Premiärhoppet tog Indy. Efter ett par försök hoppade han upp och stod sen still längst upp och balanserade, vände sig mot mig och undrade -Vad nu då? Hindret darrade till lite innan han bestämde sig för att hoppa ner. Såg kul ut!! Sen klättrade han över hur lätt som helst.
I morgon är det vaccination igen på rabiessprutor. Sen håller vi tummarna för provsvaret.

Inga kommentarer: