måndag 18 juni 2012

Här jädrar går det undan..



Bara för att jag kände mig kaxig och skulle ha väckarklockan på så jag kunde stänga av den i morse för jag har semester, så sov jag skitdåligt inatt! Så kan det bli! Upp vid 9 kom jag i allafall och då hade Molly fått tag på en tavla (!) och ätit upp en del på ramen!! Kan man bli mer förbannad innan man ens kommit nerför trappan!!
Stackars Indy hade nog mer än gärna velat va någon annanstans!! Han skäms för Molly för det gör hon inte själv precis!! Blir det så att hon måste ut på natten tar han ett par kliv upp i trappan och piper tills någon vaknar o släpper ut henne, vilken gentleman och Molly är en sann Diva!!
Idag har jag varit allert o hunnit med en del..  Rensat en skottkärra med ogräs och sen oljat in altanen , målat krukor varit med på Hannas ridlektion och tränat hundarna.. 3 timmar i ösregn blev det men det torkar väl. Både dojjor och jacka hänger på tork på elementet..


I går kväll var Hanna o kompisen Maria ute i stallet till elva på kvällen och grejade och gjorde en sadelkammare. I morse cyklade dom ner och väckte Lina så hela dagen har dom varit här o grejat och fixat, jättekul! Nu ligger dom alla tre och ska försöka sova, det går väl sådär :) Kul har dom i alla fall och det är ju huvudsaken. I morgon ska lusthuset få en uppryckning och då hoppas jag på att det är uppehåll.. Snälla!! Och poolen för satan!!

Inga kommentarer: