söndag 13 oktober 2013

Inte så illa ändå..







Inte illa pinkat..
Min plan var idag.. 
-Tvätta mina bilar in o utvändigt. Fixat! (Pg tvättade den ena faktiskt)
-Spåra med hundarna. (Japp!)
-Plantera den där rosenbusken nån gång. (Klart!) 
-Hjälpa Hanna med ponnysarna. (Också gjort!)
-Göra söndagssteken.. (Jahadå!)
-Fortsätta plocka i Petters gamla rum.. (Nej!)
-Tvätta tvätta.. (Kan man nog säga! Vikt det mesta också för den delen!)
-Motionera hundarna. (3 km med 4-hjulingen, lat e ja!)
-Bygga ihop en grej till 4-hjulingne att plana ridbanan med. (Det fixade jag o Hanna! Dessutom planat den) 
Känner mig nöjd över dagen.. 

PG tog sej en ridtur på Pontus i skogen idag, han vill ha en cowboysadel istället.. Kan tänka mig det :) 
-Vi kan köpa en häst till så kan vi rida ut alla tre..
-Tror inte det.. 

Indys spår idag var ganska svårt.. Började med att jag glömde byta dojjor så jag gick ut det med släta gympadojjor.. i knastertorrt gräs.. Lämnade knappt inget efter sig att få vittring av.. Var inte tanken precis men jag tänkte att det blir en test då.
Ganska långt med 4 vinklar.. 
Kontentan är att jag är nöjd med spåret.. Svårigheter hade han och svintrött blev han.. Bra träning! Sista sträckan var han helt slut och när slutburken kom var han så himla nöjd.. o jag med. Han är så himla rolig att spåra med, han ger sig inte så lätt. Imorgon blir det ett smidigt spår som avslutning inför några dagars vila.. 

Laddning för jobbarvecka gäller nu.. Väntar bara på att duschen ska bli ledig..




Inga kommentarer: