tisdag 10 mars 2009

Mallig!!

Peter, Lottie och Macho

Jag är så jädrans glad.. inte för att jag bakade bullar idag utan för att jag kunde köra ett helt IPO1 skyddsprogram.
Nere hos Peter och Lottie skulle det vara lite träning..det blev inte det vanliga idag. Peter pekar på mej och vispar lite med softstocken.

-Vi kör bang, bang..rondering..bevakning..utkallning..flykt..trängning med bangbang..loss..transport..sista ett modprov!!
-Va!! Ska vi inte dra på lite först??? (åsså snackar vi om, att ungdommar har ett konstigt språk!)-
-Nej, vi kör!! Bang!
Biter ihop tänderna och ställer upp mellan värnen och tänker att:
-Går du i och biter nu hundjäkel, stryper jag dej!
Det flöt på så bra..helt plötsligt hade vi kört igenom hela programmet och det var inte felfritt men ändå helt OK! Nästan att jag lipade av glädje på hemvägen..så som vi har tränat och tränat in dessa moment.
Vi ..är Peter, Lottie och jag. En bamsekram till er!!

Hemma väntade Kicki och Trazzla och strax efter kom Eva och Hella. Lottie kom upp och spårade med Macho och Bessie.
Kicki och Trazzla är såå amitiösa. Trazzla är en sån rolig och pigg hund och kan massor. Eva och Hella tränar på för BH prov, det ser jättebra ut och där finns det energi så det kommer att bli kanonbra.
Såg inte mycket av Lotties spår tyvärr men jag får kanske höra det sen.
Nu ska jag sväva in i duschen och vidare upp på molnen och landa i sängen och drömma om små IPO-hundar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilka puddingar!

Visserligen så visste jag ju sen länge att det skulle gå bra;-)

Till hösten så är det ut på banorna! Fett nice!

Kram på dig!