måndag 31 mars 2014

Liket lever eller livet leker..

Ja idag har jag varit på styrketräning på Alibas friskvård.. Det lär kännas i morgon.. Kul var det, det trodde jag inte att jag skulle tycka.. Pigg som fasen vart jag efteråt, märkligt!
Helgen som gått har varit så himla härlig med gott väder o fått en massa gjort..

I lördags städade vi.. ute! På PGs plan med alla maskiner och annat vad det nu är..
Gamla lastbilshytter skulle ställas i ordning..

 
 Tidernas sämsta ide hade PG.. Att JAG skulle klättra upp på denna conteiner och se till så inte krokarna åkte ur när han hissade upp den.. Ja men hallå?  

Ett annat lastbils-lik.. Vad ska han ha allt till?  Skaffar mig pluspoäng på detta.. 
Portar hittade jag.. Nån som vill köpa? 

Just de ja.. Varje gång jag går förbi däckstapeln får jag lite krupp.. det ser verkligen skräpigt ut.. Bakom denna bandtraktorn skulle däcken inte synas, planerade jag.
Ja, det var ju bara det att då skulle denna grejen ut först o hur lätt är det då? Jag kan väl inte starta en sån heller! Faktiskt tror jag det är så krångligt att man måste starta en motor först i denna grej.. innan den andra ska startas.. Suck! Jag får väl ha krupp helt enkelt

I väg med bröten.. Malte ville ha, perfekt..


Sen var det dax för mat.. Så här ser våran sms kontakt ut.. Romantiskt


På kvällskvisten tog jag en skogsrunda med Indy.. Som ni ser så vart jag lat.. Jag åkte o Indy lufsade


 I söndags var det dax för spår.. Pernilla, Johan o Malin kom. Johan ska ju snart åka till Tyskland och tävla VM så jag hade erbjudit mej att fixa spårmarker..

Spår på jord.. Förra årets harvning o lämnade inte mycket till avtryck. Fuktig jord på en del ställen och dammtorrt på andra.. Otroligt värdefullt att få följa och kunna hjälpa till.. 

På kvällen åkte jag en sväng i jeepen.. 
Om någon funderar på hur jag kom upp kan jag säga att jag fick hjälp att kravla mig upp i den med hjälp av en pall.. Mitt onda knä vill inte vika sig i den positionen som krävs för att häva sig upp!
Obs! Det beror inte på att jag är vig som ett kylskåp!

Inga kommentarer: