söndag 3 juli 2011

Helgen redan slut!!


Inte klokt va det ramlar på.. Jag som hade tänkt göras å mycket mer!! Målat o tränat hund har jag hunnit i alla fall fast inte i den mängden jag tänkt kanske.. Peter o Lottie tittade på Molly i fredags om hon var OK för SSM.. Det blev hon o nu är hon anmäld o betalt är det så nu gäller det att träna på.. En gåvilja utan dess like har hon den lilla i allafall. Hoppas att hon håller fast vid det även när det kommer strömning med andra hundar också..
I lördags komPeter, Lottie, Mariella, Millan, Henke, Frddie o Lina hit o bastade o badade. När ungarna är klara o studsat in blir det alltid sex-prat. Jag förstår inte detta, tydligen ett samtalsämne som aldrig blir tråkigt..
I går hundträning mellan 9.30 till 13.30, något hungrig när jag kom hem. PG hade snickrat på huset, det blev himla bra. Vi åkte i alla fall iväg o käkade så slapp vi balts med grytor, det känns alltid lyxigt.. Jo just ja.. Vi var på Metsakodu i lördags o tittade på platsen för barn o ungdomslägret. Vilken magisk plats! Jag blev alldeles hänförd. Små gulliga stugor vid vattnet, brygga o kanoter, roddbåtar. En vedeldad bast vid vattnet, bara att hoppa rätt i. Storstuga med med jättematsal, inglasad som en glasveranda. Volleybollplan o minigolfbana.. Ja, ja vet inte allt. En gammaldags stuga gick vi förbi när vi gick en skogsrunda, där inne fanns en öppen spis och skinnfällar.. PAX!!! Flera planer hade vi att vara o träna hundarna på också så detta kommer bli kanon!!
Nu dax för jobbet, ha en go dag alla!!

Inga kommentarer: