måndag 22 augusti 2011

Överkapacitet..



på lilla Mollan. Själv har jag gått o gått på promenaden o är skinnflodd under fötterna men hundfan är inte ens trött.. Trött!!
Hanna o jag begav oss på promenix, Tänkte passa på att kolla hur mycket Molly orkade hålla i den intensiteten under promenaden så jag lät henne gå på när hon sträckte ut kopplet och lade sig på i perfekt utställningsfart.. Två timmar senare (vattenpaus hos Eva) så är jag skinnflådd o himmelens ont fötterna. Sista biten sprang Indy o Molly som galningar i skogen och jagade varandra. Ja men nu sover hon nog gott i natt .. men i morgon bitti kommer hon nog o avlämnar något till mig i vanlig ordning när hon tycker att jag ska gå upp.. i går va det en blomkruka(!) från Hannas rum, i morse var det en plastmugg hon hittat nånstans. Ett annat exempel är toaborstar (vi har lärt oss stänga dörren till toan ordentligt numera!) vattengaller, kläder..you name it! Inget chockar mig längre..
Tränat lydnad idag med Lottie och tycker att Indy gör framsteg för varje pass. Det känns kul så klart.. Nu är det dax för dusch o bingen. En ny dag i morgon. Gött att sluta vid 12..

1 kommentar:

Anonym sa...

Molly ser ju riktigt härlig ut att jobba med.Jag försöker hänga medikväll om inte ngt annat konstigt dyker upp i sista sekunden.Lottie