måndag 1 augusti 2011

SSM del 2 Hemväg


Ja då var det dax att dra sej hemåt och klockan närmade sej kvällen.. Nyrastade hundar och fullpackad kärra och bil åkte vi iväg som ett Taikon. Hungriga som vi var letade vi efter McDonalds att rensa på mat. Mätta och belåtna gasade vi hemåt o då gick något fel...eller fel o fel, vi var inte så fokuserade på skyltar o så o jag som kört vägen mellan Helsinborg o Båstad 100-tals gånger följde min egen GPS.. ingen upptäckte det hela utan vi pladdrade på och när vi kommit till Halmstad tittar Eva till på mej...och igen och igen.
Faan har jag mjölkmustasch eller vad är det , tänkte jag.
-Vi har kört fel, säger hon då.
Omöjligt! Vad har flugit i henne nu?
-Vadåå fel? Neeej, men va faan. Neej.
Inte blev det bättre av att PG ringer o undrar var vi är och jag säger Halmstad.. Vad gör vi där? Ja typ åker hemåt! Gjort var gjort o ett skratt till fick vi men det var fruktansvärt onödigt att åka fel på det viset tyckte Pg. Ja, det kan man ju tycka, men inte hela världen tycker jag..
Så jäkla kul har vi haft det under dessa dagar, ett roligt minne att plocka fram..


1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är ju för härliga! :-)
Via Halmstad hem...o va de inte så att de blev ngt extra på nervägen med??? ;-) Förstår att ni fick er goooa skratt, ni är härliga.
Tack för en trevlig helg, det har varit jätte kul att få vara med på SSM, Vilket gäng!!