måndag 27 februari 2012

Sicken helg!!


Upp i ottan på lördag morgon. Var livrädd att jag skulle försova mig så messade Pernilla att ringa o väcka mig vid 6.30! Jodå jag var uppe men det var väl precis..
Ett superfint hotell hade vi och nära till Skandinavium hade vi med.. Å jädrans va folk de var.
Tittade på alla fina ponnier o hästar med duktiga ryttare som ger inspiration i massor. Vi slängde i oss lite mat och några bira innan vi tittade vidare. Enda smolket i bägaren var att jag min drummel missat att kolla ordentligt på biljetterna så dom var inte giltiga på kvällen, fasen me!!!
Vi fick ägna oss åt shopping på mässan istället och det lyckades vi bra med :))
Träns och flera täcken och gud vet vad allt..
Väl tillbaka blev det lite mousserande vin för att gratta Pernilla som fyllde år på söndagen, gäller att passa på o fira :)
Vidare ut på krogen för lite mat och lite dricka till det och sen landade vi i hotellbaren medan tjejerna kollade på TV på rummet.
Hotellfrukostar är ju aldrig fel, så vi knatade upp vid 9 och åt av allt det smaskiga. Martin Timell med fru hade vi som bordsgranne.
Ut på stan för mer shopping å jädrans vad ont i fötterna vi hade jag o Hanna. Pernilla klarade av att gå i högklackade stövlar minsann.. fick ännu värre ont i fötterna av att bara se dom snygga stövlarna.
Väl hemma så skulle jag baxa in tegelstenen till väska genom dörren och när jag skulle fösa in den så rullade den jävlen iväg.. Rutsch! Jaha.. å där vred jag till knähelvetet igen men det gick över rätt fort denna gången, det blir bättre o bättre tydligen.. Man får ju se det positivt :) Det första jag tänker på är att nu fasenfår jag får träna hund med kryckor! Till jobbet tar jag mig alltid. Sist jag knäckte knät fick jag ta bilen med automatlåda och sen krycka in till hissen o upp till mitt rum, det går det med:)
Tränar hundarna idag o det känns bättre o bättre. Kan sätta ännu mer krav på Indy o då går han ännu bättre, känns som att ha ett paket dynamit gående jämte, ger såå mycket energi. Mollan kör jag mycket klicker och godis för att jobba med förståelse och det känns jättebra. Hon jobbar så gärna, men korta stunder för att hålla motivationen uppe på henne..
Snart får det bli spårträning en del också, ska bli roligt att ta tag i detta igen efter uppehållet. Läser spårartikeln med Helen och Anders för att få in det i skallen.. Ett bra spår är tvunget, annars är man ute ur leken..

Inga kommentarer: