onsdag 29 februari 2012

Ovälkommet garagebesök!

Huh!! Mollan-bollan som valp.. Hjärnan roterar som en vedkap.

Saken var den att PG skulle svetsa lite och när han ligger där och svetsar blir det väldigt trångt runt svetsmunstycket, jodå! Upp med visiret och där har Molly tryckt fram näsan bland gnistorna som yr omkring. Inte bra för hundögon o tänk om en loppa farit ner i örona! Det är inget bekymmer för henne att det osar heller för den delen.. Det blev till att tvångshämta och släpa med henne. Hon var inte välkommen! Indy satt naturligtvis på behörigt avstånd!

När jag tömde tvättmaskinen igår så snurrade jag på trumman för o kolla om en strumpa satt kvar och då var hon ju där inne med hela huvet.. Inget får missas!! Ne, det är nog inget som hon låter passera utan att det ska kontrolleras, men på hennes villkor förstås! Ska bli mycket intressant att titta på hennes MH, det kan bli hur som helst tror jag :)
I morgon blir det spår och lydnadsträning.. Sista träningen är jag riktigt nöjd med, lite nya trix på Indy som han ska komma på hur jag vill ha det. En fantastisk hund! Det blir bara bättre och bättre. Molly är också kul att jobba med men det är två olika individer och hon är fortfarande så ung ännu. En fin fokusering har hon och snabb i huvet! Blir nåt att bita i ..hi hi!!

Nu har jag målat slut på all färg så det blir till att bege sig in till La stada för att fixa ny, tänk om jag blir klar nån gång.. Det vore helt fantastiskt!!

Inga kommentarer: