torsdag 17 juli 2014

Jag har en plan..


I dag var vi hos hästarna tidigt på förmiddagen, rätt gött! Tiden går mot sitt slut och vi ska flytta hem dom igen. Vi fick erbjudande att ha kvar dom ett tag till och det tål att tänkas på. Förmånen att få ha dom hos Emelie är stor.. Massa trevligt folk och nära till hjälp plus en toppenfin ridbana. Kanske att dom får stanna nån vecka till :)
 Har jobbat Pontus mycket från backen och det börjar ge resultat. Fått visat mej mycket övningar som är stärkande och mjuk och lösgörande. Har jobbat mycket på liknande sätt innan men detta var helt nytt för mig.
Hanna börjar få kläm på hur hans ska ridas, endast med säte.. Inga skänklar eller händer, han är jättekänslig men en stabil kille som tar det mesta med ro.

Har börjat att planera en ombyggnad av stallet.. få se hur det blir. Vi saknar en sadelkammare nämligen..
Och jag har planerat preciiiis hur vi ska få en.. Men det är inte säkert att han som har utrymmet just nu är så förtjust i det.. Jag känner det på mej :)
Nu får jag vara listig som faaan..


Inga kommentarer: