söndag 20 juli 2014

Riktig sommar ändå..

Ibland tänker jag helrätt... Som detta med att bjuda in väninnor lite spontant sådär i börja på semestern.. Jädrar va jag städade! Gött!!
Tror ändå att jag var speedad på nått, för det tidsschemat var rätt tajt.. 
Tvättade kläder, städade hela huset, målade bastuns omklädningsrum (fast bara en gång!) fixade badpoolen, putsade nått fönster som var gör-skitigt, handlade.. och handlade en gång till när jag 17.45 (gästerna skulle komma 18.30 så det var gott om tid) kom på att jag tyckte vi skulle ha lite mousserande vin och jordgubbar. 
Sen ringde telefonen rätt kraftigt ett tag så jag löste lite hö-problem.. 
Jo just de ja. Jag åkte iväg o lastade lite ensilagebalar också åt Emelie.. Så 10 minuter innan gästerna skulle komma var jag full med färg och lera, för jag slirade till lite i skiten när vi puttade in balarna i transporten.. 
En helrolig kväll hade vi med skratt och tokigheter.. 

Här är montören..
Sen ligger han där o slappar..


I helgen har vi varit i Falkenberg på Wheels and wings, superkul! Skulle gott o väl kunnat stanna ett par dagar till.. Solen skiner och varmt i vattnet (22 grader).

Hotell Strandbaden.. Helt prefekt ställe..

En o annan öl slank ner på After beach såklart med goa vänner :) En helg väl bevarad i minnet.. Det mesta i alla fall :)

 
Jag blev inte jätteavis på denna bilen..

FIn utsikt från vår balkong



Om ni undrar va det är så är det ett flygplan.. Trodde det skulle störta faktiskt för det både rök och gnistrade om det.. Men det var ju flyguppvisning såklart

Nu är det söndag kväll och första semesterveckan är avklarad.. En toppenvecka. 


Inga kommentarer: