söndag 5 juni 2011

Sicken helg!!

Måla måla mååååla!! Ja det hade jag minsann sätt mej den på att göra och så blev det! Challe kom och hjälpte mej på fredagen så nu är bastun (nästan) klar!! Hurra! Tack snäääälla Challe. Lite spännande med denna saxlift som vi fick ha för att kunna måla högt upp i nocken. Hjälp, ja som är så himla höjd rädd! Vi kunde bara hissa halvvägs upp så jag kunde vänja mej lite i taget alltså! Sen började den pipa och varna och då var vi snabba på att åka ner några hack! Hujedamej!! Men det löste sej när Challe kunde hänga på trekvart och måla längst ut på brädorna.. Hu!
Började på huset nu i förmiddags när jag vaknat upp ur koman. Inte så farligt sent i lördagskväll men tillräckligt för att det känndes bekvämare att ligga kvar i sängen en stund till! Ha ha!!
Vi hade lite grill och brännboll med ett gott gäng här hemma och sen blir det gärna sent och en öl som kunde kvittat. Men skit samma nu..
Hur som helst ansåg jag inte mej körduglig som chaufför nu på förmiddagen så hundträningen fick va idag till förmån för målning. Det enda jag körde var saxliften fram till huset om än något stötigt med en dricka i näven. Ett gäng med Petter, Challe, Martina och Mattson for till Göteborg och Liseberg för en heldag, kul hade dom haft förstog vi när vi körde en repris på grillen ikväll. Nu är det fridens liljor i huset. Hanna sover hos en kompis över natten och Petter for iväg igen. En omgång biljard tog vi jag och PG och inser under skratt att lite tajt med utrymme är det allt, får se om vi helt enkelt får riva en vägg till..ja ja. Vi ska väl inte sluta renovera i allafall?

Inga kommentarer: