måndag 30 maj 2011

Det fyller på liksom..

Den "nya" bandtraktorn.
Vaknade vid 4:a i går morse och kunde minsann inte somna om.. typiskt! Ut med hundarna en sväng och tillbaka till sängen. Jag vill inte gå upp halv 5, även fast jag var pigg!! Vid 6 gav jag upp och knallade upp och satte på kaffe.. Tror att det beror på att det är sjukt mycket på jobbet som gör att jag har svårt att koppla av, men det lättar väl. Drömde faktiskt om ett "turbyte" under natten..ha ha!! På eftermiddagen skulle vi ha en personalutflykt till Björkhaga och laga mat men det fick jag hoppa över, jag hann inte. Allt extrajobb med barn och utbildningsförvaltningens grejer tar mycket tid alltså! Halv 6 kom jag från jobbet och PG och jag tog en kaffe innan vi handlade.. Challe var bussig och tog med Hanna till ridningen. Men vilket fantastiskt väder! En promenad i skogen med dogsen och sen ner med fingrarna i myllan.. detta är härligt med plantering och fixa så det blir fint..
PG ville ha hjälp med att få hem sin "nya" bandtraktor som stod på gärdet.. Jaha. Mina lama ursäkter att jag inte kan..vill..bör.. hjälpte inte. Jag fick ge mej och köra hjullastaren som skulle bogsera denna bandtraktor som inte vill svänga mer. Men det gick himla bra och det var tom lite kul. På tal om bandtraktor så har PG fyllt på med sina tatueringar det blev..Just det. En bandtraktor!

Inga kommentarer: