torsdag 9 januari 2014

Gegg-växel var det ja..

-Undra om det blir nått väder idag? 

I kväll skulle vi hämta spån till hästarna jag o Hanna i Furusjö. Det var bra det för det blev att hand-ösa in den så lite motion fick vi ju.. Det går in nåra kubik om man säger så..

Hade fått veta innan att det var geggigt där vi skulle fram men vad gör väl det när vi hade bilen med gegg-växel (4-hjuldrift)
Jorå!
Den där kärran är bra dum, den ville inte!
Så klart vek den sig hit och dit i alla gropar o lerhögar när jag backade.. Efter femtisjutton försök att backa den in i skjulet så kom kärran på plats.. HA! Där fick den!
Så kom vi hem och samma visa igen. Backa! In mellan 2 bilar skulle den och det var väldigt bra att ingen mer än vi var hemma. Hanna gav upp till slut, hon tröttnade på att åka fram och tillbaka när jag hela tiden fick sned kärra.. Hon gick till stallet och innan jag var klar hade hon till o med släckt där o gått in!!
Nånting är väldigt fel med mig ibland! Jag kan bli så gräsligt envis.. verkligen envis! När kärran väl var på plats.. Börjar jag om!
Bara för att träna lite :)

Faktiskt..Är jag rätt bra på att backa med kärror i vanliga fall..
Nu är jag ännu lite bättre på det, så det så!

Inga kommentarer: