torsdag 2 januari 2014

Kras i sätet..




Otroligt att vara ledig så länge! Känns knäppt.. Och naturligtvis har det som jag tänkt göra inte blivit gjort heller.. Fortfarande tror jag att jag ska hinna massor.. Antagligen är jag väldigt lat också :)

I går städade vi ur lilla maskinskjulet här hemma. Jisses va bröte, gick inte ens komma fram! Längst in, under, bakom hittade PG en mackapär..
-Där ligger den!
-Jasså, vad är det för nått?
-Ingen aning!
Men tydligen värt att spara en gång i tiden..
Idag blir det fortsättning på nästa projekt! Bakom vedboden. Där finns grejer..
Nästan lite som hos Pettson och Findus.

I kväll är det hundträning i Kyrkekvarna.. Sköjj!! Innan det ska jag hunnit till Bottnaryd och hämta en säng till Hanna som vi köpt av en kompis..

På nyårsafton var vi hos Pernilla och Per samt deras vänner Annika och Anders... Vi fixade och lagade 3 rätters tillsammans, blev sååå himla gott.. Gratinerad hummer till förrätt.. Varmrätt oxfile med pressad potatis och urgod sås.. Efterätt pannacotta med pepparkaks-kras och jordgubbar.

Just ja.. den här efterätten! Alltså jag gjorde den hemma för att ta med till Pernilla. Hällde upp pannacottan i fina glas med fot och dekorerande.. Trodde jag kommit på ett smart sätt att transportera dom på under bilfärden.. Dom var väldigt halkiga dom här glasen, jag hade ställt i en form med kanter men det var jäkligt pilligt att hålla redan på dom när det kanade.. Vid första svängen här hemma välte den första. Ja ok, det blev bara lite pepparkaks-kras i sätet.. No big deal!
Sen skuttade i allafall ett glas ner på golvet, landade upp och ner!
Tur tur att jag gjort en extra!!

Nu börjar det ljusna ute, det blir en sväng till spårmarkerna innan allt annat börjar..

Inga kommentarer: