lördag 9 augusti 2014

En tripp..

En semestertripp upp till Vilhelmina har vi precis kommit hem från jag och PG. Min fina pappa hade fyllt 81 år..
Åkte upp på torsdag morgon med lastbil och på flaket hade vi Isuzun.. Vi skulle lämna lastbilen i Hudiksvall för den ska få ett nytt flak av nått slag..

Här åkte vi då med kaffemuggen i största hugg..

20.00 på kvällen var vi framme och det var lika fantastiskt varmt där som här hemma.
Så underbart det var att få träffa pappa. Han såg så tillfreds ut och visst blev han glad när vi kom. Men sen försvann han tillbaka in i sitt inre. Det gör inget! Bara att få se honom må så bra känns så skönt.
Han har fantastiska människor runt sej som månar och ser till att han har det bra på alla sätt och vis. Vi fikade och grattade honom tillsammans med personalen.
Sen är det fruktansvärt sorgligt att åka, jag grinar alltid..
Farfars och farmors gravar besökte vi och gjorde fint den var det dax att bege sig hemåt igen.

Ni som inte varit uppe i Norrland och i de krokarna, ni har ingen aning om hur deras vägar ser ut!
Det är som att på en del ställen är det uppbyggt av fartbulor kilometervis.. Det blir så med denna tjällossning dom har.. Man ser inte innan heller hur gräsliga en del bitar av vägen är och det var fler än en gång vi faktiskt fick hålla oss i ordentligt för att inte få värsta kot-komprissionen! Jisses! 100 km var det nästan överallt också och SHIT plötsligt står en maskin och klipper grässlänter utan varning..
Inte helt optimalt.
Vi stannade en natt i Mora på hemvägen, det var behövligt.. PG han kör heeela vägen, vill inte helst släppa ratten.. Han tycker det känns som att jobba en normal arbetsdag, inga problem.. Fint, då kan jag sitta och face-booka och läsa statusuppdateringar och tjöta och sova :) Och påminna om att vi måste stanna för att köpa kaffe :) det blir tjatigt att bara sitta brevid också ju :)


Stenkoll med paddan i handen.. Fattar inte att PG hela tiden ska ifrågasätta hur vi ska köra jämt..

 Här har vi gudomlig utsikt från hotellets terass över Volgsjön

 



 
Fina pappa 81 år minsann


Jädrar va det regnade ett slag..


I Mora åt vi så god mat och svalkade oss med en kall öl.. från ett hembryggeri i Mora.. Gott!

 
Så fint att kika på när man åker och inte face-bookar... :) 

Soffhäng med Randi ikväll för min del.. Skönt.

Nu ikväll var det partaj på G i Tidaholm men jag pallade faan inte.  PG for iväg men jag har summerat resan och bara tagit det lugnt och myst med hundarna.. Tittat till och känt in hästarna. Helmer har ju fått homeopat-medel och det ser ut som att han har börjat hämta upp sig.. Vi avvaktar lite till..

Jo jag skulle rensa min väska också innan och ingen kan gissa vad jag har i den.. Ingen.
Så därför kan jag tala om att förutom det vanliga som plånbok och kvitton o sån skit ligger ..

- En kaffekopp
- En skiftnyckel
Kan ju va bra med lite tyngd om man ska dänga den i huvudet på nån då..

1 kommentar:

Pia sa...

Hej hej. Nu har jag varit här:-). Fint skrivet och vad jag förstår så är du alltid redo:-). Skiftnyckel och mugg!! Själv har jag buntband ?? och bajspåsar i överflöd!