söndag 3 februari 2008

Full Rulle....

Full rulle hela dagen. PG var uppe med tuppen och började snickra på garaget som behöver en "lifting". Imorse var det bara plattan men nu ikväll börjar det likna något. Stommen börjar ta form. Det är läskigt med höga höjder och PG står och vinglar på en stege med den tunga balken som taket ska vila på. Envis är han och vill inte ha hjälp heller så jag är i stallet och mockar när jag hör en konstig duns...Det lät inte bra. Rusar ut och hittar honom på betonggolvet, då har han ramlat ner från taket. Fy va´rädd jag blev. Dyngsur och halt och lytt staplar han runt en stund.
Han är helt korrigerad, på ena stortån har han virat eltejp(!) runt nagel som håller på att lossna efter gången han slog i den i en hård jordkocka när han körde cross. Hu! Det är lika spännande att titta på den lösa nagel som vilken läskig film som helst. Man bara ryser, liksom!
Tur att Petter är intresserad och duktig och hjälper PG med bygget och håller ställningar inne emmellanåt med fika och så..

Hundarna hade varit ute och busat sen klockan halv sju på morgonen, så dom var rejält trötta när dom kom in till middagen. Indy som är en matslukare, märkte inte ens att jag lade en smaskig köttbit från steken under näsan på honom. Han sov så hårt...



Millan, Lina och Hanna leker för fullt. Roligt har dom. Ett tag hade dom fotmassage!!
Vi var ett gäng som träffades och tränade hundarna i eftermiddags. Lite bevakning och flykt och rondering. Alla funkade så bra, kul!!

Nu börjar en ny vecka med nya utmaningar..Jabba!!

2 kommentarer:

Fia sa...

Fy va hemskt. Vilken tur att ahn inte skadade sig.
Är ju så lätt hänt att halka.

Träningen går framåt. Har tränat hopp nu, ha gjort ett hinder.
Det som inte funkar nu är före, ha ju funkat.
Är så bra för jag har 4 olika ställen jag kan träna på.

Cia sa...

Va kul att det börjar att funka..det är lite knepigt med framförgående..helt klart. Det krånglar för mig också.