måndag 25 februari 2008

Vilken dag..





Snacka om att vara stirrig..Åkte till och med upp en snabbis till Furusjö på förmiddagen för att träna 2 hopp över hinder med Bella. Idag var det ju provtävling. Samling i Gustav Adolf kl 14.00. Agneta dröjde, det visade sig att hon fått punka på bilen -Sabotage! jag tror Cia har varit här inatt och punkat bilen, skojar Agneta. Vi väntar troget på henne och 15 minuter försenad kommer hon. Kan tro att den bilen kom upp i sin högsta hastighet nånsin.
Att lägga spår i skogen är ingen konst!-Jasså, jag kan trassla till det iallafall. Vinklar ska vara 90 grader i spåret men hur det än var så fixade jag inte detta, plötsligt är jag längre in i skogen iallafall. Upptäcker en massa älgspår och är lite andfådd och tacksam när jag är tillbaka på vägen igen..phu..Jag är nöjd med spåret men hon kunde markerat bättre Bella. Hur välrastad hon än är måste hon tydligen göra en gödselhög på spåret. Nerdrag naturligtvis, Norman är hård men rättvis.
Sen gasade vi iväg till Furusjö för lydnadsdelen. Alla verkar cola och lugna utom jag som nästan hackar tänder. Jag är nöjd med våran insats man märker tydligt var det faller och det är ju bara bra. Segrade gjorde Agneta, dom är i en egen klass, superduktiga. Grattis! Vilket prisbord Anders fixat tillsammans med frun. En jätteostbricka på glasfat med vindruvor och en flaska vin(!) en fin pokal och godis till hundarna, oj, oj! PG undrade vad jag hade varit egentligen...Challe fixade fika och Agneta hade jag "psykat" veckan innan med att vinnaren bjuder på tårta..nog hade hon det alltid och bullar. Vilket kalas..det är nog inte så dumt att tävla iallafall!!

2 kommentarer:

Beathabloggen sa...

Det dolde du bra att du var så nervös.Det skall bli kul att se er på tävlingsbanan .Kommer att gå fint.Det kan man se.Den träningsglädjen som ni har kommer ni att komma långt med.Glöm nu bara inte bort Indy som väl skall tävla Schh1 i Tyskland.Idag skall vi försöka få in Peter på sjukan så vi kan få träna någon gång.Jag är jättesugen på skyddet nu.
Vi syns på onsdag då.Jag jobbar till 17.00 så jag kanke inte är där prick 18.00.Lottie

Cia sa...

Ja. Indy ser faktiskt lite bortglömd ut...stackarn. Är också jättesugen på att träna skydd. Ska försöka få ihop det så vi åker upp imorgon, vi får träna ronderingar och lite lydnad tills Peter kryat på sig.