måndag 3 mars 2008

Allt möjligt..

Det har varit en bra dag tycker jag. Hanna har haft en kompis med hem efter skolan och båda gillar att hålla på med hästar, så gissa vad dom har gjort? En hinderbana i hagen av diverse hinkar och plastdunkar. Sen har dom hoppat...mest själva faktiskt. Inte så att dom åkt av eller så men dom har sprungit med hästarna i grimmor och grimmskaft och då blir det inte så lätt att styra dom, hästarna alltså. Båda hästarna är äldre damer och vet nog vad som passar sig i den åldern och inte. Men snälla är dom allihopa, hästarna följer dom och hoppar ibland och som tack får dom morötter och är absolut världens bästa hästar. Sen får dom beta i den lilla minihagen runt lekstugan. Satte upp ett staket runt lekstugan en gång...ett utfall av oförbrukad energi antagligen.

Har tränat Bella och Indy. Indy fick ett lååångt spår med en vinkel, jättebra.. plus apportering och hopp över hinder. Bella tränade vi hopp och apportering. Allt flöt på fint, men vi behöver höja svårigheten snart känns det som.

Petter och PG körde cross igår och det var skiiitigt!! Vägrade att tvätta dom kläderna i maskinen, så vi fick spruta av dom med högtryckstvätten först...
Annars var det en himla härlig dag igår och jag var dödstrött när klockan var 20.00. Somnade framför TV:n först, sen följde jag med Hanna som skulle läsa en bok för mig i en kvart...Somnade igen och vaknade av att Hanna undrade om det gått en kvart snart...-Japp, svarade jag lagom hurtigt och torkade mig om munnen och gick och la mig och somnade för tredje gången den kvällen.



2 kommentarer:

Beathabloggen sa...

jaha var gör hanna i dag hälsningar millan

Cia sa...

Hanna hälsar till Millan:
jag var med cia lottie och challe och tränade hundarna
hanna