måndag 21 april 2008

Härliga sol..

Peter cowboy


I helgen har vi haft mentalbeskrivning på 9 hundar. Det är verkligen intressant och roligt att se hur dom reagerar i vissa situationer. Alla hundarna skötte sig jättebra.
Ett bra gäng är vi också, det ska vi komma ihåg att vara rädda om.
På söndagen hade vi tävlingskurs med Norman. Det är så himla kul..Synd att hjärnan passade på att ta en paus under tiden!
Error, kan man kalla det.
Nästa moment. Platsläggande under gång! Kommenderar Norman till mig.
-Fot, säger jag till Bella. Vi marcherar iväg.
-Kommendera, säger Norman. Jag kan inte komma ihåg vad jag ska göra! Läskigt! Vänder om och beklagar att jag missat..
Börjar om igen och gör något liknande! Varför blir det på detta viset?
Sista gången blir det perfekt. Snacka om lång reaktionstid!
Efter tävlingskursen åkte vi hem till mig och körde skyddspass. Några hundar fick ligga plats med skott också. Hästarna blev som tokiga när skotten kom, det blev verkligen miljöträning för hundarna. Men stilla låg dom.
Nu är det en ny vecka som kommer, det ska bli varmt säger dom..Härligt!!

Inga kommentarer: