lördag 5 april 2008

Spår del 3..


Idag var jag på min vakt när jag hade lagt spåren till hundarna ute på gärdet. Två gånger innan har jag fått dom förstörda av obetänksamma människor...
Tre gånger höll det på att gå åt pipan iallafall.
Först kom katten och höll på att sno alla korvarna. -Schas!! på 30 meters avstånd hade inte så stor effekt på Musse Mus. Han hade antagligen tänkt vänta tills jag avlägsnat mej men jag lockade bort honom med en annan korvhög.
-Ha!! Där överlistade jag han allt.
Andra gången red Fanny ut på Peppan och tänkte ta en runda på gärdet.
-Stooop! Rid inte där riktigt än!! Spår på gärdet..-Ok.
Tredje gången flög det en fotboll över staketet och ut på mitt spårområde, en massa vilda grabbar skulle hämta den tillbaka...
-Stooop! Gå in en annan väg, spår!-Ok.
Ska ta mej in till stan och sno en skylt vid tågstationen. Beträd ej spårområdet!!
Men jag lyckades till slut få runt bella och Indy på sina spår. Gött eller?
Vi har varit flitiga på att träna skydd denna veckan. Stackars Peter får slita, han kommer bli mager som en jakthund. Men det är görsköj!
Lottie får fjäska för Peter så han orkar med. Lottie meddelade mig ikväll att hon har laddat Peter tills imorgon. Tack Lottie..

3 kommentarer:

Beathabloggen sa...

javisst men nu är det slutladdat på ett tag nu kanske Pia får ladda sig istället,hi hi

Cia sa...

Ja..Pia är ju så hygglo. Hon fixar det nog..

Kennel Piastigen sa...

Japp jag ska försöka att ladda upp mig. Kram Pia