tisdag 1 april 2008

Konstigt spår..


Gick ut i eftermiddags med fickorna fulla med korvpåsar. Ett par spår till hundarna skulle det bli.
Verkligen att jag skulle gå in för detta så det skulle bli riktigt bra. La in hundarna i bilen så att dom fick vila och ha det lite tråkigt, sen lade jag spåren på åkern hemma.
Nöjd med mig själv blev jag att komma ihåg att tala om för Hanna att hon inte fick gå på gärdet nu på en stund.
Spåret skulle lägga sig en timme så jag började kratta i trädgården en sväng. Bara det borde ta två veckor att samla ihop alla pinnar och flisor hundarna drar ihop från skogen. Men lite avkopplande är det en stund.
Nånstans i bakhuvet hör jag hur Petter kör med crossen...Shit! Vänder mig om och ser hur han kör kors och tvärs över mina spår. Plötsligt kommer PG farande på sin också...
Där rök det korvspåret!!

Med bestämda steg klev jag fram..
-Ni kör rätt över mina spår!!!
-Har du lagt spår här på våran crossbana?
-Nej, ni kör cross på mina spår!!
Nu hade jag lagt spåret på kanten, där hade dom nog inte åkt gissade jag. Det enda stället det fattades korv på var i slutet där korvhögen ska ligga..där låg det inte så många kvar kan jag säga. men Indy vart nöjd ändå. Nästa gång spärrar jag av området..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vem har sagt att de ska va lätt att lägga spår men det är ju klart ska man dela gärdet med både barn o galningar på cross så underlättar de ju inte precis haha!!!!kram på er Challe