torsdag 3 april 2008

Spår del 2..


Det är inte sant..det börjar bli en följetong om allt som händer när jag ska spåra. Sist for det crossar på bakhjulet över mina korvspår jag lagt till hundarna så det låg korv både här och där...Nu ikväll la jag ut nytt spår. Ordning och reda..massor av korv, spårflagga och allt.
Tittade på klockan för att det skulle få ligga en timme. Gjorde rent i stallet och skulle gå med skottkärran till gödselhögen och tittar till mot gärdet...Då kommer Hanna och hennes kompis knatande mitt i mitt spår...
-Ni går mitt i spåret, vrålar jag.
Hanna finner sig fort och ropar tillbaka..
-Kan jag gå här mot dig?

-Ja, rakt mot mig..
Stackars kompisen fattar ju ingenting..Vadååå!Spår??

Egentligen ska ju hundarna klara av att andra korsar spåret, men det känns så onödigt just nu när man har börjat spåra igen efter vinteruppehållet.

Nästa gång tar jag med en pall och megafon och vaktar istället...

3 kommentarer:

Fia sa...

HIHIHI.. JAg kan se dig framför mig. hur du sitter där påpallen och vaktar, stackarsden som kommer då.Hihihi...
JAg hade blivit likadan kan jag säga.
Kram Fia

Beathabloggen sa...

Ja dessa ungar.Här nere är det ju likandant med de jäkla kråkorna som förstått att är finns det mycket dögott.De ser ju smällfeta ut.Kul att se att du jobbar på så bra med jyckarna.Indy kommer att å fint.Vi får ta och åka bort till Habo Bk och klättra ite a hnder också.Lottie

Cia sa...

Ja, Lottie. Det gör jag jättegärna. Det är så kul att ni lämnar komentarer på bloggen. Tack för det.