söndag 8 november 2009

Beathalandet Idol schHII "Indy"

Vi blev fotograferade av tidningen också
Eva och Jeanette

Middag hos Herman. Vildsvin blev det. MUMS!! På bilden syns Petra till höger

Här hittade vi Eva..

..och Lottie!

Vi stannade till och åt wienerschnitzel på hemvägen..mmmm!

Ullies papegojor

Våran coach tog en välbehövlig bira

Här syns Sandra Curt och Eeeeva

And alles our - "Very best"-"Alles guth" Ulli!!

Vilken fantastisk helg vi haft i Tyskland, Millan, Peter, Lottie, Eva, Jeanette och jag!! Eva och Jeanette klarade sina BH prov med Puma och Marvin, det var det mest krävande BH prov jag sett. Dom har verkligen legat i och tränat och kämpat, men det blev resultat också!!!
Dom som fått för sig att man åker till Tyskland för att glida igenom systemet "Kiss my ass" säger jag bara!!
Petra och Ullis son Mark (13 år) startade med hunden Paula i schH1 och blev därmed godkänd och fick äran att ha den stora vandringspokalen hemma under ett år. Verligen bra jobbat Mark!!
Lottie och jag tävlade i schHII och Lottie fick genomgående höga poäng på Macho, nu är han i högform vill jag lova. Spårade som på räls och lydnaden var snygg liksom skyddet.
Indy spårade med 99 poäng, gud va glad jag var. Ett fånigt leende i nyllet mitt i hällregnet, va gjorde det att man var lerig och dyngsur??
Lydnaden blev det missar i..VAD i hela världen tänkte han på där?? Error??
På sättandet stog han och på läggandet satt han...MEN!! Det bommar han aldrig på...så nu var det dax. Det blev ju säkert 10 poäng back på det..osis!!
På skyddet drog han till figgen efter 2:a värnet .. Jävlar!! Han är "overloaded".
Lite missar här och där blev det naturligtvis. Bra angrepp och bett har han ju alltid, men också långsamt släppande..Vi jobbar vidare på det!!
Med poängen 99,80,81 blev vi därmed uppflyttade och....jag var så glad...att det var över!!
Innan jag går in på tävlingsplanen, undrar jag verkligen vad jag håller på med?? Frivilligt!!
Alfred Mass var domare och hade skarp blick som inte missade något, inga gratispoäng här inte. Figurant Ullie Aulenkamp
En helt fanatastisk ortsgruppe, OG Guthersloh. Efter spåret står en frukost uppdukad som får en hotellfrukost att se ynklig, smakar himmelskt!!
Efter att tävlingen är avslutad, då är det middag. Stor uppslutning och man tar gärna ett par bira till.. Snacka om stämning alltså!
Prisutdelning och....party. Vi tjejer åkte hem och bytte kläder i allafall, vi var leriga upp till knäna..ha ha!! Sen var det partytajm..
Jag har skrattat och gråtit under helgen..förbannat och jublat..Tack alla mina vänner för all stöttning, hjälp och uppbackning!! Utan er vill jag inte vara. Petra och Ulli som hjälpt oss och låtit oss bo och äta hos dom, jag är förevigt tacksam. Alltid blir jag tårögd när vi åker.
Peter och Lottie skulle behöva ett eget inlägg..så tacksam och glad är jag över all hjälp och pushning jag får. Vi har även fått oppstrich (betyder uppsträckning; nytt påkommet ord av Lottie) Peter har alltid en tuff helg när vi åker, inte lätt att hålla ihop en kacklande hönsgård heller! En kram till dej, Peter!
Eva och Jeanette..Ni är underbara!! På nerresan är alla spända och förväntansfulla, när vi åker hem är det mest sömn, minnen och fniss och flabb. Inte mycket till hundkort jag har tagit, beror på att min kamera låg kvar jämte sängen..för att jag inte skulle glömma den på morgonen!! Jag snor de andras istället.
90 mil enkel resa till Guthersloh..Det är värt varenda meter!!

9 kommentarer:

Nettan sa...

Jag vill inte vara utan dig heller! Du är också underbar!
Kram

Kicki sa...

Grattis!

Pia och Stig sa...

Grattis!!!!!

Anonym sa...

Grattis kära kamrat!Superbra jobbat och tack för dina alltid fina ord!Lottie

Winter och Umza sa...

Grattis grattis, det är väl värt allt slit:)

Cia sa...

Tack alla ni som grattar oss, ni ska veta att det värmer gott!

Jeanette sa...

Tja... vad säger man? Jag tycker nog att ett AWSOME! sitter som en smäck! ;-)

Kramar i mängder!

Anonym sa...

Ja jädrar den resan va psykiskt påfrestande för vi som fick obstrich hela tiden haha=) men grattis grattis till 99 i spååååår!!!!!!!!! Eva

Matilda Edblom sa...

Grattis till superfina resultat!