tisdag 23 november 2010

Fantastisk helg!!

Vilken upplevelse..Visst hade vi förväntningar på denna helgen men att lyssna på Johan Holmlund när han metodiskt och förklarande går igenom strukturen och uppbyggandet av spåret.. ja då blev vi alla hänförda.. JA!!!
Teori på fredagkvällen, där fick vi veta tänket och filosofin.. Allt löper som en röd tråd från inlärning till finslip på högre nivå.. Detta är så oerhört intressant, Johan är dessutom väldigt bra på att förklara och delge vad han menar och en ödmjuk person. Gnisslet var att vi hade snö, men vi kom på att det kvittade för vad vi fick träna på var tekniken. Hur ska vi göra, agera och tänka!! Det som poängterades av Johan hela tiden var RO och KONCENTRATION i spåret.
Lite annorlunda mot hur jag spårat innan i allafall och då har det gått rätt bra ändå.. Alla hundar och förare gjorde framsteg under helgen och ett härligt gott gäng har vi varit.
Peter och Per och ungarna har varit kockar, tack för det!! En stor insats bara det. Vi fick veta att Peter betyder Klippa och det stämmer bra det. Cecilia betyder nog snubbelfia för det var vad jag gjorde.. Måste sett otroligt knäppt ut att bara någon står upp och sedan ramlar framlänges raklång i snön men det gjorde jag iallafall.. Min tanke var att jag snabbt skulle vrida mej om och böjja mig ner för att rätta till Indy i "start-posen" då jädrar krasmade det till i knät och det gjorde så jäkla ont att jag bara ramlade och där låg jag med näsan i snön.. försmädligt men sant.. Slutspårat för min del..Blev så väl omhändertagen så..tack för all hjälp!! Men på eftermiddagen kunde jag linka med och kolla.. Men skulle nog tagit det lilla lugna enligt mitt knä.. Har kollat upp det hela och inga skelettskador men nog lite fästen som släppt men det läker ju..
Helt odrägliga och obildbara har vi nog inte varit i alla fall för på frågan om han kunde komma tillbaka i vår och hålla mer kurs, så var det inga problem..vilket alla blev glada över!!! Tack alla för en rolig och givande helg.. Fick så fina ljushållare att ha värmeljus i.. ni är för gulliga!!!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Härligt med inspiration! :)

Ta hand om knät nu! :S

Kramen

Cia sa...

Du hade visst besvärligt med knät också läste jag på din blogg.. Va försiktig nu så det inte blir värre..aj aj!!
Kram