lördag 13 november 2010

Härliga grejer!!


Det får man verkligen säga om bastun..vi sitter väl snart som små brända russin på sitsen och njuter.. och njuter..
Efter ett samtal med Lottie idag skulle vi spåra på eftermiddagen..men jag kan gärna spåra två gånger så ja la ett krångligt ett på gärdet bakom huset. 9 vinklar och tre apporter ..VAR är alla mina apporter?? Hmmm..I den andra hundjackan naturligtvis.. När jag lagt ut spåret hade jag svårt att vänta på att få gå ut det. 1 timme låg det iallafall..Minsann hade jag krånglat till det med sidovind och motvind och över två vägar och in en kort vända i skogen.. Lika förväntansfull är Indy.. Har börjat med att lägga små små bitar med mat inna spårflaggan för att jag vill att han ska börja spåret innan start. Han ska hitta direkt och få belöning för det.
Det enda som jag känner att vi måste bli bättre på är vinklarna, han går gärna över en liten bit och det är såå himla surt! Men tacksamt att han ALLTID hittar tillbaka blixtfort och fortsätter..Det är ju också viktigt, men jag vet hur spårsäker han är så det måste till en förbättring. Det blir en bra sak att ta upp på spårkursen. Annars inget att anmärka på direkt. Lägger sej snabbt och rakt, invänter spårkommando men ett litet gnäll av förväntan. Men det skiter jag i, jag vill att han ska tycka om att spåra!! Sen när jag höll på att krångla med häststaketen ringde PG, han hade jobbat klart och ville bjuda på middag i Habo..Visst!! Lottie ringde sammtidigt men vi fick blåsa av spårning nr.2 av tidsbrist.
Suttit ikväll och skrivit PM till spårkursen..allt tar mer tid än vad man tror och nästa vecka blir det mycket!! Jobba över så att lönerna blir klara till onsdag(!) redan gjort 1100 st timrapporter!! Myy goood!! Torsdag skyddlicenskurs, sen spårhelg..japp!! Ser verkligen fram emot den!! Nu händer det massor av grejer.. Tacksam att jag slapp stå på natten och laga mat till helgkursen, det har fixat sej. Sänder en tacksam tanke till den som grejjat detta, helt utan besvär. Det vill till att folk hjälps åt utan trugande annars pallar man ju inte med. Det finns härliga eldsjälar!!! Kram till er!!

Inga kommentarer: