söndag 7 november 2010

Var ska man börja?..

Jisses vilken fart det varit på denna helgen. Elisabet kom i lördags för att träna hundarna och para Ojsan. Alltid kul när hon kommer och det har blivit mycket skratt. På kvällen kunde vi premiärbasta i den vedeldade.. Skönt och mysigt! Inte riktigt klar är den men en helg till så ska den vara klar helt och hållet. Va duktig han varit PG som byggt och grejjat!! PG ja, han orkar väl hålla igång som få.. I torsdags efter jobbet vid 17, åkte han och Petter till Västerås och tittade på en annan lastbil..Körde hem densamma och var hemma igen vid 3 på morgonen. Vaknade till lite när dom kom för Indy gruffade till..men vid 6 när min klocka ringde var han redan uppe igen och höll på att förbereda dagens arbete..Hur iallsin dar orkar han..? Likadant i morse..Upp 4.30 for han, jag som gillar att snoozzza hör hur det kokas kaffe och brötar..
Nåja.. Elisabeth som skulle sova i husvagnen under helgen behövde ju värme iden också..kan meddela att jag inte är jättebra på att få igång gasolvärmen i husvagnen.. Jag och Elisabeth skulle mikla ihop det hela och läste instruktionsboken..fast vi tyckte att det stämde inte riktigt med symbolerna på vreden i husvagnen och boken..Fast liiite likt var det.. Vi fick inte till det och hämtade PG till slut. Tur att han finns säger jag bara!! Ett gapflabb blev det när vi insåg att vi varit och försökt starta kylskåpet istället för värmen..Pinsamt!
Träning på SK Habo på söndagen..Jättemycket folk och hundar var det. Min vännina Marie kom och fotade..1000 bilder blev det som vi ska kunna använda till nya hemsidan bl.a. Efter träningen åkte vi till SK Jönköping för att kolla på Modprovsträning inför korningen. Eva och Mariella körde några pass. Alltid intressant att se träning och hur andra tänker och gör också.
Väl hemma igen efter en "parningsrunda" för Macho och Ojsan åkte vi hem och ÅT...oj va hungriga vi var. Efter det däckade Elisabet i husvagen och vi andras knatade in i bastun och satt och värmde oss, fy attan va jag fruset idag. Nu måndag och två baljor kaffe är jag redo för dagens prövningar.. Det blir säkert en och annan.. Ha en go dag på er alla!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla Cia för boendet o en jätte trevlig helg!Det är alltid lika roligt att komma till er,man får så många goa skratt.Kram Elisabeth..ge min lilla en också

Cia sa...

Jamen jag skrattar minsann också!! Din lilla stumpa har fått kvällspromenad, mat och befinner sig just nu inneboende på kontoret..har det hur bra som helst. Jag åker hem på lunchen imorgon och tittar till henne och rastar.

Anonym sa...

Du är guld värd Cia.Jag är inte orolig för henne,jag vet hur bra man har det hos dig./Elisabeth

Jeanette sa...

Hejja tjejer! ;)