lördag 28 maj 2011

Veckan som gick ja..


..vart tog den vägen då? Jisses va det har varit mycket. Fördelning av ferie och sommarprao, info.träff tisdag kväll. Inhandla lite nya kläder han vi med i måndags så jag hade med lite nytt när jag skulle åka på kurs. Fast vi hann rida en sväng på ridskolan först. På en halvtimme handlade jag nya brallor och tre nya tröjor på A6. Tur att Hanna var med och kunde springa och hämta medan jag stod i provrummet! Onsdags morse begav jag mig till Helsingborg på AB-kurs. Allmänna bestämmelser. Flott hotell med massor av god mat och proffsiga föreläsare. Jaha, tre dagars mangling och härdsmälta av hjärnan men intressant va det. Onsdag kväll var jag så slut så jag somnade efter att zappat på Tv:n en stund, kom på att jag senast tittade på Tv i julas så det kunde jag unna mej. Ja på torsdag kväll sprang jag som en gasell mellan alla härliga och roliga butiker som finns och shoppade lite till. Avslutade kvällen med att somna med boken över näsan.
Fredag kokade hjärnan av alla bestämmelser angående sjukanmälningar, anställningar, partiella ledigheter och beräkningar av löner med all röra i kan jag lova. Var väl inte ensam om det kan jag säga. Här fanns garvade personalchefer och löneassistenter som minsann också hade det tufft. På vägen hem åkte jag in till mitt älskade Båstad och gick till minneslunden där mamma vilar. En lite rosenskära lade jag i den lilla dammen som ligger där.. så fint och fridfullt det var och så kommer ju tårarna så klart. Åkte vidare till våra favoritbutiker för att gå runt och hämta vackra minnen men det är också svårt. Favoritbutiken var ju Bäckdalens handelsträdgård, så charmig med alla vackra detaljer i gammeldags miljö. Passade på att handla lite växter så klart.. På kvällen kom Eva upp med lite China mat som vi smaskade på med lite öl och filmvisning sen kennellägret och det blev en del skratt!!
I morse iväg till Petter som åkt till Skene kvällen innan med sina kompisar för att köra crosstävling. Riktigt bra gick det ochdet är skönt och roligt. Fin och bra stämning i laget där man är noga med att lyfta fram varandra, precis som det ska vara. Petters kompis hade tur i oturen när han körde omkull och blev överkörd av en annan åkare. Hjulspår över ändalykten blev det men det kunde slutat värre, stackarn. Ja nu är det kväll igen och bara jag och jyckarna hemma, Petter dyker upp senare. Men det är sköööönt!

1 kommentar:

Eva sa...

Jisses vilken fullspäckad vecka.! Du verkar va effektiv på klädshopping me! Det är inte ja=( Ja va kul det va och se alla filmer stackars Brian haha