måndag 2 maj 2011

Helg..

Helgen började i full fart av att Challe, Jocke och Petter var i Tibro och shoppade loss ordentligt, en del mer än andra. Björn och Jocke inhandlade var sin cross-cykel bland annat. När dom kom hem hit skulle det provåkas och det passade ju bra i det härliga vädret.
På kvällen provspelades biljarbordet som vi hämtat...och ställt i garaget!! Vem kan vänta sååå länge att rummet blir klart? Inte vi i alla fall.. Jodå, det gick rätt bra att spela, träning ger färdighet som det heter. Hm!
Petter på bakhjulet och Björn och Jocke..

Lördag en bestod av allehanda grejande och ett måste var att åka till Slätten och heja på Beathalandet när det var hundutställning. Fina placeringar blev det och dästaste var Marwin som vann sin klass med fin kritik. Grattis till er, Eva och Peter och Lottie, riktigt shejpad var han Marre!!
På kvällen åkte vi till 195:an för att käka lite gott och lyssna på en stå-up komiker som jag glömt vad han hette, men kul var det minsann!! Alltid kul att komma ut lite, det händer inte så ofta..
Söndag hundträning och jag är ganska nöjd med skyddet.
Balansen mellan drift och lydnad är hårfin, här får jag lägga in rutiner så jag inte dämpar driften men har lagom lydnad. Det behövs mer drift på för dom fina snabba angreppen men det ser hyfsat bra ut.. Kul att träffa Mariella och Daniel igen och lilla Diesel.
Åkte förbi crossbanan på hemvägen för att kolla in lite körning. Petter har fått upp bra teknik och nu jämrar flyger han högt i hoppen, usch!
Sen har vi ju Molly!! Vad denna hund hittar på får jag nog skriva en bok om!! Här syns ett nytt påhitt. Sno byggplasten..bita hål i rullen och sen veckla ut den över golvet. Sen är det bara att gå lös på pappersrullen i mitten.. Ja.. Finns det något oskyldigare än en valp? Indy skäms så han går och lägger sej i hörnet och tittar åt ett annat höll. Inte en blomma har jag kvar i mina ute-krukor, bara dom som står 1.5 meter över marken. Molly har rivit upp dom och skakat ur allt liv i dom så nu ligger dom som slaka trasor..
Nej! Nu har hon snott en osthyvel! Hur gick det till?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt liv du har med Molly!Skyddet såg riktigt fint u efetr mitt kassa pass i söndags så kan jag säga att hon gick riktigt bra igår istället.Sköj.Må så gott.Krringen i simonstorp

Anonym sa...

Tack Cia.! Henke ska med till Motala nu och supporta=) Jisses det måste va din jävlighet i din ungdom som du nu får igen av Molly.! Eller vad tror du? Eva

Cia sa...

Jag tror att du kan har rätt Eva! Antagligen rätt åt mej..