söndag 14 juli 2013

En massa saker..

Oj det har hänt en massa saker denna veckan. Det värsta tänkbara som hände var att Pernillas hund Zuma insjuknade hastigt i magomvridning och det fanns inget som kunde rädda henne. Fy vad vi grät, jag o Pernilla där vi satt på djursjukhuset.
En toppenkväll som det skulle blivit med spårträning hos Johan slutade i katastrof! Usch!
Man blir varse om att det kan ändras fort! Zuma finns i våra hjärtan och alla glada roliga minnen, det är så hon är värd att kommas ihåg.

I helgen har Hanna och hennes träningskompisar varit på träning hos Emelie. Ett toppenläger där dom drillades och har fått med sig massor med inspiration, härligt!
Alla behöver vi kickar för att ta oss vidare och utvecklas. 5 elever har dom varit och dom har ridit enskilt och resten har tittat på och peppat.. Precis som i god anda! Härligt!
Förutom ridning har dom lärt sig knoppa manar, bandagerat, fått mental träning och jag vet inte vad allt.. Fullt upp har dom haft. Antagligen mycket flams och skratt också vad jag kan förstå på alla berättelser vi får höra :)
Både Hanna och Helmer var trötta nu ikväll när vi hämtade och då kan jag tänka mig vad Emelie och hennes mamma var.. Antagligen sket slut :)

Helmer åkte till Emelie i onsdags för lite fin-lir träning inför lägret, vi åkte på minisemester till Tylöhus.
Superhärliga dagar med bad och strandliv. I fredags åkte vi till Båstad och vi äntrade staden under tennisveckan, jo tjena vad folk de va!
Vi gick till minneslunden där mamma ligger begravd vidare ner till "mormors hav" som Petter sa när han var liten. Där njöt vi hela dagen och blev röda i skinnet.. he he..
Lite shopping innan vi gasade hemåt igen.

Igår målade jag hela dagen och det känns som det aldrig tar slut! Jag ser bara att det behövs målas på fler byggnader.. Satan!

Nåväl, i morgon bitti drar vi iväg Pernilla och jag o tränar hund... Kommer kännas tomt och konstigt utan Zuma.
Man ska komma ihåg att inget varar för evigt, utan ta tillvara på glädjestunden i nuet..
Hopp och hej nu ska jag gå o lägga mej så jag pallar i morgon..



Inga kommentarer: