måndag 15 juli 2013

Inget ovanligt!!


Äntligen skulle vi åka iväg och träna med hundarna, jag o Pernilla.. Blarra kan vi.. om hundar! Många andra i vår ålder pratar hudvård, kläder resor o sånt (som om man är normal) i den åldern pratar om.. Vi pratar spår lydnad skydd och annat .. om allt som rör hund.. Och vad gör vi.. Jo kör fel såklart! Vi blarrar om spår och kör mot Malmbäck där vi brukar spåra.. helt fel alltså. Och inte upptäcker vi det heller förrän efter flera mil!!!
Till och med att jag upptäcker fadäsen..
-VÄNTA! Vad gör vi? Vi kör fel! 
Pernilla nollar ut sin hjärna och inser samma sak! 
Skit sak samma, vi fick oss ett gott skratt iallafall.. och vänder bilen mot Hok istället..

Nu var det ett tag sen jag körde lydnad så jag stämde av mig och hunden, lydnad är färskvara :) Det märktes!
Inte jättenöjd utan tänker backa tillbaka lite i träningen tills i morgon. Då kör vi igen.

I kväll har vi hämtat en bil på High Chaparall.. käkat en pizza i Skilingaryd.. förberett resan till Jönköpings fältrittklubb med Hanna o Helmer. Ett träningspass på deras anläggning är bra förberedelser både för Hanna och Helmer.. Kompisen Lovisa hänger på med sin häst också.. Ska bli intressant och kul..
Nu blir det dusch o bingen för jag är aptrött.. 




Inga kommentarer: