söndag 9 mars 2008

Vad vi trodde jag...


Ska vi spåra lite?- Japp. -Grenen då eller?- Ok. -Åk du först för jag hittar inte. -Jag hittar inte heller, det fixar sig nog. Hmm...
Vem kan detta vara om inte Challe och jag. Jag åkte först, det bara blev så. Vi får inte köra vilse bara... Har jag bensin så det räcker att köra lite vilse?
Efter en stund på slingriga Hökensåsvägar körde jag in på en mindre skogsväg. Här blir bra, bra spårmarker och helt All alone, inget störigt...
Vi lade spåret och skulle precis ta ut Marwin. Då bränner en moped förbi, en traktor med en gubbe kommer och börjar såga i ett träd och faan... där kommer hovslagaren som blev så pist off en annan gång när vi skulle spåra...shit. Vi bara tittade på varann och tänkte nog samma tanke... Vilken trafik, vi trodde vi var själva mitt i urskogen.
Hovis kom och gled förbi...-Ha..sa Challe, han är som en finne i röven..
-Va..sa du?
-Ja..
Kan tillägga att spåren gick utmärkt..

Vidare hem för kaffe och lite lydnad. Bella triggade jag på apporten riktigt ordentligt. Hon blev helt vild till slut och bet mig i knäskålen och i benet.
-Ha, Ha jag vet hur det är, tyckte Challe.
Mmmm... Pg tycker att jag ska ta stelkrampspruta efter att jag kom hem ikväll med nya blessyrer.

Inga kommentarer: