måndag 11 maj 2009

Hund igen!

Det blir mest hund, ja vet! Men det är ju så förbaskat roligt. Jag ser fram emot kennellägret med Brian så det inte är klokt. Mina öron kommer att vara som parabolantenner hela dagarna.
Att Peter och Lottie orkar att lägga ner ett sånt engangemang hela tiden på oss valpköpare är ett under. Det skulle inte jag fixa, det kan jag säga. Alla är inne i sitt och kräver uppmärksamhet på ditt eller datt! Se och lär säger jag bara!! Var med och titta på träningarna, där finns ju alla tips framför näsan.
Vem vet hur länge till Peter känner för att figga alla söndag eftermiddagarna heller???
Lottie, Jeanette och jag körde ett lydnadspass på förmiddagen idag, känner mej nöjd med det. Bessie och Macho gick flott och Puma har tagit sej ordentligt. Heja Jeanette!! Lite fika och hundsnack efter det. Mysigt!
Just nu känner jag för att göra en kullerbytta i hundträningen. Med det menar jag nåt helt tokigt!!
En promenad med hundarna på Hökensås blev det också. Lottie, jag, Hanna, Millan och Alice. Spänstigt värre och jätteskönt.
Nu ska jag gå och gräva i rabatten så min pion kommer ner nångång, surt! Jag tror jag tar lite kaffe först.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var en välbehövlig promenad men nu ligger jag i däck.Känner mig rätt risig faktiskt.Jag får komma hem till dig och knapra vitaminer tror jag.Längtar också efter lägret.Det är tur att vi är en trevlig träningsgrupp då är et roligt att lägga ned tid.Vi är ju många i ortsgrupen som delar med oss av kunskap och du är ju en stor del.Att ta någon för given skall man ju aldrig göra och bara för att man har köpt en hund så har man ju inte rätt till en massa saker och hjälp för den delen.Det skiljer sig kennlar åt tror jag faktiskt.Det klart att man ibland måste få ngt tillbaka.Jag vet att Peter tycker det är kul att figurera och se ekipage växa fram men var och en måste ta ansvar för sin egen träning när det gäller lydnad och spår.Nu kommer du visst.Kram Lottie

Jeanette sa...

Håller med dig vännen! Men du är oxå en klippa!:-)

Kramar

Anonym sa...

Jo visst är det så..

Utan er hjälp skulle vi inte komma långt!

Kicki och Nicke