tisdag 12 maj 2009

Spårgalen!

Mätt shetlandsponny i spåret!
4 spår har jag gått med Indy idag. Blev så inspirerad av Lottie igår när hon berättade om lite nya tips och ideer. Det måste provas helt enkelt! JAG har fått mer respekt för spåret nu! Tanken var att Indy skulle få det ja. Efter 1:a spåret var jag vissen. Det blev inte alls som jag tänkt..
2:a spåret var heller ingen "hit". Jeanette dök upp och spårade också med Puma, det gick väldigt bra, två spår blev det. En liten stunds snack på det, alltid trevligt. Tiden börjar närmar sig jobbardax men det gnager i huvvet på mej med dom dåliga spåren. Det har aldrig hänt innan, faan!
Överläggning: Kort spår med massor av gott i och bitstocken på slutet. Gick bra..bus och lek i slutet och jag vart lite lugnare.
Hem efter jobbet och hade planerat in en motionsrunda för...Indy. Drog iväg på Hannas 4-hjuling med Indy jämte..Gud, va slapp jag är tänkte jag. Då stannade motorcykeln i skogen och ville inte starta mer. Jaha..det var att släpa den hem, så jag fick minsann motion så det räckte, den är lite tung!
Blev lite ilsken så jag cyklade runt istället, det var ju egentligen inte fel.
Hemma igen var det meningen med den utarbetade taktikspårningen!!
Katterna in i stallet (Dom har Jeanette jagat idag kan jag säga!) Fram med kattmat på burk, strumpor och linor och jag vet inte vad allt, det var fullt att bära, detta skulle bli så BRA!
När jag har gått halva spårsträckan och vänder mig om jad då....står det en fet shetlandsponny i spåret..Det är inte möjligt! Har jag sånt himla oflyt eller?? Ok, lägger färdigt spåret och resonerar att nu får jag minsann se hur inressant spåret är igentligen, för att vända det till något positivt.
4 gånger gick lilla Freja över spåret innan hon var nöjd med sitt sabotage. Inte är det någon ide att försöka fånga in henne heller, det vet jag sen innan. PG hade varit "snäll" och låtit henne gå lite lös och småpula runt lite, tack!!
Summan av allt blev att Indy gick ett väldigt bra spår, det sista för idag. Nu ska jag spåra imorgon igen, vill någon hänga med?? Nehe, trodde väl det!!

Inga kommentarer: