torsdag 7 maj 2009

Träning även för små tjejerna!

Lite extra roligt var det igår på träningen. Vi körde lite i värnen med rondering och dragning på en figurant. Lottie, Matilda och jag turades om att figga lite med bitstocken..oj oj vad vi kunde lura hundarna. Men mina röstresurser kom till användning i dag igen med det här att rondera runt rätt värn och inte välja det som figgen står i. Hmm! Det är bara att köra ändå mer helt enkelt!
Macho ronderar på så det visslar om det och Bessie med. Ena härliga hundar!
Sen drillade Lottie dom små tjejerna Millan och Hanna i ett speciellt program. Det som visas är första delen och Hanna och Millan får "torrgå" alltså utan hund. Ha ha, det såg kul ut. Vad ska det bli av dessa tjejer! Nu undrar jag om ni kan gissa vad det är för ett program dom visar??????
Lydnad körde dom också, dom fixar och grejar på.


Hanna ronderar med Bellis

Gissa vem som är hund denna gången??


Matilda var på plats med ståtliga Nero, jättekul att se dom i action.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

HIhi Man kan inte låta bli att skratta, vilka brudar;-)

Ni är superduktiga, blir så inspirerad av att läsa på era bloggar, in med mer tankar och sånt så jag kan knycka era idéer;-)

Kramar

Cia sa...

Ha ha!! Vet inte om vi tänker så mycket egentligen..vi gör som krokodilerna..handlar rent instinktivt!! Däremot har vi mycket större hjärna än vad krokodilen har..vill jag poängtera.
Hmm!

Anonym sa...

Vi syns på träningen då.Kanske Millan också följer med !Lottie