fredag 1 maj 2009

Bra kört Petter idag!!

Petter på Torsviksbanan idag.
Dax idag för crosstävling, Petter skulle köra på Torsvik.
-Vem som är mest nervös?
Jag stirrar rätt bra i starten kan jag säga. Fan, vad det är otäckt när 19 crossar med grabbar med horn i pannan ska fram samtidigt. När det smalnar av och det ser ut som hela bunten ska lägga sej i en hög..då är det otäckt. Efter ett par varv har dom delat upp sej, då funkar det bättre bland mina nerver. Petters kompis vurpade ordentligt och fick åka till akuten.
Petter körde kanonbra, 15 minuter är lång tid och man tömmer hela kraften. Han åkte in som nummer 6, fantastiskt, bland 19 starter. Andra heatet var han slut efter ett varv men körde på så mycket han orkade, vurpade, upp igen och på det igen. Slutade som nummer 8 sammanlagt. Det får man verkligen vara nöjd med på sin första riktiga tävling. Grattis Petter, bra kört idag. Trevligt och sportsmanna mässigt är att alla gratulerar till varandras framgång, det är viktigt! Nu gäller det att Petter sätter in mer konditionsträning, det har han fått svart på vitt idag, så han orkar köra lika fort hela tiden. Dom som var bland de framsta kör Petter lika tekniskt bra som, men han orkar helt enkelt inte att hänga i. Jag själv skulle antagligen inte orka ett enda varv. Om jag inte hade svimmat i en brant nerförsbacke innan förstås.
I min (oförståndiga) ungdom, körde jag lite cross, faktiskt. (Det har Petter svårt att förstå) Min mamma var inte så imponerad när jag en gång hade tagit hennes fina rosa mockastövlar, inköpta hos Gunilla Ponten, och körde cross i. Dom blev aldrig mer vad dom varit!

Inga kommentarer: