lördag 12 juni 2010

En trappa är bra att ha..


Nu önskar jag att det blir SOL!! Jag är sur på detta regn och jag hatar när det blåser..fy sjutton alltså.
PG har börjat snickra på den nya trappan till huset som jag hittade på en bild på nätet.
-DEN..pekade jag på igårkväll och vips hade han hämtat bräder och nu börjar den ta form. Vilken välsingnelse att få den då. Nu har vi vinglat i två år på en provisorisk lösning som inte känts så stabil. Varje gång jag gått ner eller upp för den trappan har jag varit lite förvånad att jag inte tippat eller halkat av. Har redan börjat att fantisera om vilka växter jag ska plantera så det blir KLART någon gång! Ja ja..Segt är det ibland. Har spårat med Pho idag och kört apportering och framåtsändande. Har nu ikväll analyserat fram en ny taktik på det..får prova det imorgon..nu ska det hända grejer..Få mer fart och mer tryck i LIGG så kanske det funkar..He he!!
Valparna är glada och pigga som vanligt. Man blir på gott humör när man är ute med dom. Lilla Ymer är en lite morsgris som trampar mej i hälarna på hemvägen jämt. Man undrar vart han är och då går han som klistrad..vilken gulliplutt han är, buspojken. Xtreme är självständig som få..Undrar vad det blir av denna fröken. Nu börjar det synas att vi är ute och trampar i skogen, midja och muskler börjar komma och valpformen försvinna. Tänk om det kan bli så för mej med..ha ha!! Valpform!
Nu ligger Hanna och läser i sin säng och Petter framför TV:n..jag ska studsa in i duschen och gå till sängs och ladda inför morgondagen..valpkurs på schemat. Japp! Kul med positiva människor..
PG är iväg ikväll med grabbgänget..
-Varför åker inte du med mamma, undrar Hanna. Ja harregud..jag som har det sååå gött!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir nog jätte fint...

kram Elisabeth

Cia sa...

Vi hoppas det..Nästa gång du kommer hoppas jag den är klar..ha ha!! DÅ kan vi sitta och ta ett par öl där du!!
Kram på dej!