torsdag 3 juni 2010

Plan B.. helt enkelt..

Att vara flexibel..eller att ha plan B är himla bra och gör att hjärtfrekvensen inte stiger lika mycket.. Ibland funkar inte plan B heller och har man kommit till mitten på alfabetet börjar man tröttna, det gör jag iallafall!! Min stackars kollega är luttrad vid detta laget av att ha jobbat inom skolvärden i några år .. Tur för mej!!
Igår välte jag min lunch ner i hennes väska.. Jag skulle värma den lite till.. När jag skulle lyfta in tallriken i micron igen, gled den ur händerna och välte!! Kladdigt blev det med fisk och potatismos bland alla hennes grejer.. Ärtorna rullade runt på golvet och blev små platta gröna öar när jag sprungit fram och tillbaka och torkat potatis och fisk-kladd ur hennes väska.
-Nej nej, det gjorde ingenting, bedyrade hon, men det fattar ju t.o.m jag att det visst gör!!
Plan B denna gången blev fil och en torr brödskiva, men mätt blev jag i allafall, och det var ju målet!!
MEN..jag var sååå jäkla sugen på fisk.. Så till middag körde jag en repris som funkade denna gången..

1 kommentar:

Eva sa...

Fisk som är så gott! Ja hade blivit vansinnig