måndag 5 juli 2010

Tyskland!

Tro det eller ej men här sitter en påfågel som kom med stormen som svepte in..
På väg mot Schweeeenden..
Trafiken på Authoban
En riktig åskskur kom det på kvällen. Skönt!! Mark som vilade i solstolen fick regndroppar från ett litet hål i taket, det ordnade han med paraply..
Alla var inte intresserade av fotbollen..ha ha!!
En del firade med glass när Tyskland vann..
Oj oj, vilken värme..mer vatten!!
Japp!! Jenny Petra och jag firar med snapsen! Den var suuuupergoood, jag lovar!!
Koll på spårmarkerna..
Detta var OG syd.. Jättefin anläggning..
Hanna och jag ska av båten..Att vi kom så långt var egentligen en seger bara det.. GPS.er ska man INTE lita på till 100%!!
Vi började med att köra fel ett antal gånger när vi skulle hem..Vi gjorde Gutherslo kan man säga..
-Gör om rutt..gör om rutt..gör om rutt..Jävlar..
När vi trodde att vi körde åt rätt håll skulle vi snabb-stanna och köpa mat och dricka.. Hanna som är bra på lokalsinne (VAR kommer det ifrån?) påpekar att nu mamma..nu kör vi åt fel håll igen.. Nehe!! Men det gjorde vi inte, tur att hon hade fel.. Vi kom till båten och jag börjar slappna av..Man kan inte köra fel i Danmark??!! När vi kommer av båtfan säger GPS:en -GÖR OM RUTT!!
Hanna och jag tittar på varandra..VA!! Kom vi på fel båt elle´?!
-Dra ur sladden på GPS:en säger jag i panik, och sätt i den igen..
Denna gången höll den tyst och vi drog en suck av lättnad..
-Mamma!! Är du stressad?
-Va!! Varför tror du det?
-Din mun är som ett streck!!
Petra grejar och fixar
Här står vi nöjda och glada!! Figgen jag Pho domaren och Hanna
Det är inte saft vi dricker
Pizza..mums!
Sista passet innan tävling..Hjälp!

Snabba beslut blev det att nu skulle det bli av.. Planeringen var Skyddshund 1 med Pizarro nere hos Petra och Ullie i Guthersloh. Petra hjälpte mej att fixa fram en plats den 3 juli i OG Syd, dit tog det 2 minuter med bilen (från deras hus då alltså, från mitt tog det 94 mil!!)! Hanna och jag åkte hemifrån vid 4 på onsdag morgon, lite pirrigt var det allt..Förra gången pajjade bilen på autobahn så denna gången hade vi garanterat oss med en idiotförsäkring som täckte det mesta, typ allt.. utom felkörning..
Vi var framme vid 17.00 vid OG Guthersloh och körde ett skyddspass på Ullie, här spills ingen tid direkt. Roligt att träffa alla igen, man blir alltid så väl emottagen.. Petra och Ullis son Mark tränar för att bli figurant, riktigt duktig börjar han att bli..Heja Mark! Efter det åkte vi till OG Syd som vi skulle tävla på och körde några ronderingar och bett även där. Funkade perfekt.. Skönt! Lite prat och god mat hos Aulenkamp på kvällen och upp tidigt nästa morgon för spår. Pizarro har blivit otroligt bra på att spåra så det är alltid kul..Funkade perfekt även här..
Vi åkte förbi och tittade vart spåret på tävlingen skulle vara och det är alltid skönt att se hur det ser ut..Denna gången gick det på gräs.
På eftermiddagen åkte vi in till stan för shopping, jättefina affärer alltså.. Hanna shoppade jeans och skor och jag ett linne.
På kvällen åkte vi till OG Syd för att köra på figuranten som skulle figga på tävlingen. Guuuud va nervös jag va´! Det visade sej att det hade jag inte behövt vara, vilken skicklig figurant!!
Vis av en annan skada en annan gång, gick vi noga igenom hur jag ville ha det, Petra hjälpte mej att förklara. Inga problem.. Pho skötte sej perfekt även här, jisses va gött!! Hans angrepp och bett är himla bra och han gör sej verkligen tung efter betten i flykten. Släppandena kunde varit snabbare bara ..
På fredagen var det inte mycket träning. Spår på morgonen utan problem sen lite kontroller med apportering och framåtsändande och ett bett på kvällen. Här gällde det att ladda hunden inför morgondagen, varmt var det så in i baljans!! Phu!!
På lördag morgon var ju så fruktansvärt nervös...Fy sjutton!! Varför utsätter jag mej för detta??
Pho spårade fint och fick 94 i spåret..Yes, det började bra. Rapport hem till vännerna..
Sen frukost på Ortsgruppen och sen var det dax för lydnaden..Jenny hette tjejen som jag skulle gå med samtidigt, en jättegullig tjej. Vi bestämde att OM vi klarade oss, skulle vi fira med en snaps efteråt. Vi önskade varandra lycka till och sen körde vi. Pho fick ligga plats först och det var så fruktansvärt varmt!! Jag stog i min träningsjacka och svetten rann nerför ryggen, den jackan måste jag ha bara, den hör liksom ihop med bollen..ha ha!!
Lydnaden var inte som den brukade, borta var hans pigghet och det förstår jag verkligen, så varmt som det var. Allt utförde han på ett bra sätt och det sista framåtsändandet var fint, tror att det var den enda hunden som sprang (och la sej på första LIGG)!! 82 poäng och jag var jättenöjd!!
Sen var det att vattna och blöta ner hundarna och in i skuggan igen. Plötsligt börjar jag grunna på saker i skyddet.. Petra lugnar mej..Tack Petra!! Peter var ju inte med och höll ihop nerverna denna gången ha ha!!
Min tävlingskamrat Jenny körde först och klarade sej..Gud va skönt!! Kan hon kan jag!!
Pho kändes trött..Inte konstigt.. Sista rycket innan vi gick in var en hink vatten över hunden, nu fick det bära eller brista. På 3 minuter skulle detta vara över som man tränat på i 6 månader!!
Figgen mötte upp oss innan vi startade och jag visade BANG BANG!! Dra på!! Petra backade upp och sen var det våran tur.. Nu jäklar!!
Pho hade vaknat till ordentligt nu och vi hade spänt fjädern ordentligt kan jag säga. På ronderingen flög han iväg som en kanonkula och bevakade fint. Flykten fick han ett segt släppande och belastade figgen.. Modprovet var inga problem..fint angrepp och bett. Släppandet något segt och belastning av figgen igen..84 poäng blev det och jag jublade!! YES!!
Pho fick beröm för sina bett och angrepp. Excellent, sa domaren. Tror att jag flög ut till bilen och då kom tårarna..En jättekram fick Pho som gjort ett fantastiskt jobb..Hanna kom och kramade om mej och sen Petra, vilken känsla. Gud va glad jag var. SÅ kul att kunna ringa hem och tala om att det gått bra!! När vi vattnat och kylt ner hundarna gick vi in och tog våran snaps, här firar man minsann. En riktig bar är vad varje ortsgrupp har verkar det som..ha ha!!
Sen var det grillning och öl och prat med alla, vilken trevlig stämning!! Hundarna var nedkylda och låg i skuggan och kopplade av.
När vi väl kom tillbaka till Aulenkamps igen visade termometern på 47 grader!! Hundarna låg i garaget där det var ordentligt svalt. En iskall dusch var nödvändig om man säger så.. sen somnade jag i deras solstol i skuggan..
Vaknade lagom till fotbollen. Grattis till Tyskland som vann..ny match på onsdag..
Sen åkte grillen på och då kom regnet..Det var verkligen skönt..
Sov som en gris hela natten..Dax att packa ihop alla pinaler och stuva in det i bilen igen.
Sorgligt att säga hej då till familjen, jag är en riktig lipsill..
Tack Petra Ullie och Mark för att ni tar emot oss så gästvänligt i erat hem och hjälper så mycket med allt!! Peter och Lottie som stöttar och hjälper i alla lägen..Mina goa och roliga träningskamrater som betyder så mycket.. Hanna som följde med och sällskapade och PG och Petter som fixade alla hundar som var kvar här hemma. Ni är GULD!!
Detta var en rsea som jag aldrig kommer att glömma, det är jag säker på..

5 kommentarer:

Eva sa...

Du är helt fantastisk Cia.! Va roligt att läsa ja la av en liten lip nu=)

Anonym sa...

Jag håller med.Jättekul att läsa så bra skrivet.Nu känns det nästan som man var med.En strikt domare på det mesta som jag förstod av dig idag.ordning och reda minsann.En riktigt bedrift!Och visst är det undrbara Petra och Ullie.Lottie och Peter

Jeanette sa...

Kanonbra jobbat vännen! Ditt flitiga träning har verkligen gett resultat och vilken bedrift under de förhållanden som var! Fett som F*N! ;)

Stolt som en tupp är man här borta!

Kramar

Nettan sa...

Riktigt bra gjort att ge sig av till Tyskland själv! Du är så himla duktig, bra jobbat vännen. Ett jättegrattis och bamsekram!

Cia sa...

Tack alla goa vänner!!