fredag 24 september 2010

Vad var guldkanten på det då?

Hitta något som kan vara positivt i det som händer kan ju vara en utmaning bara det.. sannerligen!!
Fick en lite chock i onsdags eftermiddag när jag fick reda på att jag skulle vara med och ha utbildning i nya lönessystemet.. Inte precis det avsnittet i systemet jag är mest hemma i om man säger så.. Att vägra var ingen möjlighet så det var till att lasta med sej lite info. hem och sätta igång att plugga.. Problem uppstog när jag inte kom in i systemet hemifrån.. Hmmm.. Glömt lösen ..Shit!
Jag får väl åka tidigare då så jag kan kolla på det i morgon bitti, bestämde jag mej för. Bara jag inte försover mej, bad jag till Gud!!
Denna gången blev ja bönhörd och slängde benen över kanten och en stund senare gasade jag iväg till jobbet med ett band med kattungar springandes efter, den tiden har kommit nu när dom är överallt!!
Problem igen när jag loggat in på jobbat och skulle kasta mej över uppgifterna.. VA!!
Allt var helt konstigt i programmet!! Sprang zick-zack i korridoren bort till han som fixat uppdateringen och han var minsann cool!!
Min hjärna planerade Plan R vid det här laget om att ställa in hela skiten.. Lika bra det kände jag.. Kanske fanns det en mening??
Men nej då.. Han fixade det på 5 minuter(!) så det var till att återgå till Plan A igen!!
Men ingen pluggning han jag med..
Tur att jobbarkompisen är sååå himla slipad vid detta laget..Det får jag tacka henne för att det gick hyfsat ändå!!
Guldkanten på det då?? Hmmm..Jo!! Vilken jävla tur att jag upptäckte strulet INNAN vi åkte iväg.. Så slapp det hända på plats..

Men i morse började min dag bra...och jag slutar vid 12...och det är fredag...

Inga kommentarer: