måndag 20 september 2010

Vilken start på dagen..

Borde förstått att morgonen skulle bli speciell.. Vaknade av ett konstigt ljus in i sovrummet.. Vad var detta??
Sömndrucken pekade jag på skuggorna och frågade vad är detta?
-Det är skotaren si skogen som är igång fick jag till svar..
Hmmm..Såå svinaktigt tidigt!! Släck och låt mej sova
Efter morgonkaffet var jag mer på humör och då kom nästa dråpslag.. Hanna sprang ner till stallet för att ge katterna mat och kom snabbt tillbaka. Den ena kattmamman visade sej inlåst i garaget!! Oj oj, där kan hon inte vara utan sina kissebarn!!
Nyckel fanns inte hemma visade det sej efter ett samtal till PG.. Dom hade han på sej.
-Bryt upp dörren då så hon kommer ut!!
Jaha, då får jag göra det men först försökte jag skruva av skivorna till dörren men dom satt fast stenhårt..Irriterande!!
-Ok... Hanna..Hämta släggan i vedboden! Nu gör jag hål i dörren!!
-Guuuud, sa Hanna!! Pappa kommer bli skitarg om du gör det!!
-Nej då!! Denna gamla dörren gör inget. Bara ett liiitet hål så hon kommer ut stackarn..
Sagt och gjort, ett hål blev det. Hanna stog jämte och jublade..Kattfan kom ut och allt var frid och fröjd i lägret igen.. Tur att man har flextid på jobbet säger jag bara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vilken jädra morgon!Eva

Anonym sa...

Det var det lugnet det!Lottie