tisdag 26 april 2011

Oj oj ..

På väg hem från Öa. Petter vid ratten..
Lite kallt var det allt.
Från Baskarp

Länge sen jag skrev men jag har inte varit så inspirerad av att skriva helt enkelt. Det har funnits annat som varit roligare. Gick upp lite tidigare i dag och sitter med mitt kaffe och kom på att nu var det väl dax att skriva lite i alla fall..
Påsken har varit ljuvlig med varmt väder. PG stackaren fick ju ischias och det var ju klart inte så kul.
Bygghögen bakom huset fick vi bort i alla fall, 5 lass i skopan på hjullastaren så var det klart. Phu!
Planterat och rensat rabatter har jag med fixat, tvättat vinterkläder.. Tränat hundarna med lite spår, lydnad och skydd me. Molly börjar förstå detta med spår, lilla näsan börjar när vi närmar oss skylten. Jag tror hon känner doften av näringen innan vi kommer fram och då börjar hon..hi hi!! Mycket cross i helgen, i alla fall för Petter som fick hänga med Challe, Björn och Jocke till Höka.
I måndagskväll var det helt spegelblankt på Vättern och vi åkte över till Visingsö en sväng och tillbaka. Kallt var det på Vättern men vilken härlig kväll..

1 kommentar:

Eva sa...

Ibland har man helt enkelt ingen lust att skriva... Vad vackert det såg ut på bilderna