måndag 4 november 2013

Man borde ju inte berätta.. egentligen..

 
Klockan 5 i morse vaknade jag av att det knaprade på golvet.. 
Eh, VAD!! 
Randi sover ju nere.. Så vad är det frågan om? En mus? 
Åh fasen va sket-äckligt!! 
Jämte mej!! På golvet! Kan ni tänka er vad gräsligt obehagligt?
Så vad gör jag? 
-Kliver upp ur sängen och skrämmer ihjäl den?
-Hämtar en råttfålla?
Nä, inte min grej..
Jag kryper ner hos PG istället!

Ikväll har katten Åke varit inne en sväng, han skulle ju kunna få fatt i den här musen men han fattar ju inget så han åkte ut igen.. 
Han låg i våra sängar och knarrade bara.. 
En laddning fällor är nu strategiskt utplacerade här och där, jag ska bara ta reda på var så jag inte trampar i dom..
Då kommer det garanterat gå en huvudsäkring, var så säker..
Jag har lite fobi för möss.. Söta är dom men jag gillar dom inte!



Tror den här fobin uppkom en gång när jag skulle flytta en 

rulle halm i stallet, ja eller den var halvfull typ då..
I vilket fall som helst så kryllade det av möss under den.. Dom hoppade runt o for åt alla håll!!
Det såg ut som det var flera hundra men det var det nog inte men 50 iallafall.. 
Jag vet inte om jag svimmade ståendes men när jag öppnade ögonen igen var dom puts väck alla.. 
Men vart tog dom vägen då? 
Av chocken gick det fruktansvärt sakta att bli klar i stallet den kvällen!

Man borde ju vänja sig när man bor på landet men det kommer nog inte hända mej..


Inga kommentarer: