söndag 10 november 2013

Sicken höjdarhelg!!

Pernilla och Pike.


Anders och Fomle




Åkte till Hok på lördagen för att hejja på Pernilla med Humlegårdens Pike och Anders med Försvarsmaktens Fomle som skulle göra sitt BH prov.
Båda fick godkända prov och det känns fantastiskt roligt! Vet hur mycket tid man lägger ner! Grattis till er båda!! Verkligen bra jobbat.. Nu är det mot nya mål och utmaningar :)

Fick ett ryck på hemvägen och stannade till hos min moster Christina och Bengt på Sonarps gård. Vi har inte träffats på hur länge som helst..
Hur mysigt var det inte att träffa dom igen och prata bort och skratta en stund..
En helt fantastiskt boende har dom gjort i ordning.. I den stora magnifika ladugården driver dom sin butik med inredning och kontorsmöbler, helt fantastiskt att titta runt. På övervåningen har dom sitt boende och ni kan inte tro vad fint där var! Åh!! Helt fantastiskt!
Roligt var det att träffas och prata gamla minnen och skratta en stund :) Det kändes gott i hjärtat hela kvällen..

Har spårat i helgen också och jag är redigt glad och nöjd med dom två spåren. I går var det inte jättelångt, ca 400 steg bara. Innan vi kom till vinkeln hade han helt rätt balans, kändes helt rätt och att han skulle fixa den, o det gjorde han!! Tjohoooo!! Efter vinkeln kom den hårfina ökningen i linan. En pytteliten ökning. Min tanke blev att han fick gå i den bara för att jag ville se i vilket tempo han klarar att ta vinkeln klockrent.
Han gick över 40 cm vilket jag trodde också o då var ju min magkänsla rätt! Bra då har jag fått det bekräftat.
Dagens spår var klurigare. Ca 700 steg. 4 vinklar 1 båge och 1 apport.
Apporterna missar han väldigt sällan, han lägger sig fint ner och passar på att få en paus och myser av berömmet o näringen. 2 fina vinkar tog han 1 gick han över lite.. Vid sista vinkeln stannade han upp, stod helt stilla och nosade åt vilket håll spåret gick (endast några sekunder) hittade och gick lugnt vidare. DÅ kunde jag hoppat rätt upp i luften och skrikit vår-vrålet.. Åh vad glad jag blev!
Hittade bågen och gick halva perfekt men missade den andra halva med att vimsa till det, men vad gör väl det. Han jobbar och jobbar och han var rejält trött det sista vilket var jättebra.

I dag har vi varit i Skövde och tittat på nya soffor. Jag var väldigt säker på att jag inte skulle hitta någon soffa jag gillade men där hade jag fel!
Fanns faktiskt några vi blev sugna på..
Självklart var vi på Encore också. Min favoritaffär..
På hemvägen stannade vi till i Hjo o käkade och hoppade in på Hem o Hobby också. Det blev ingen billig dag för PG precis :)


 På min favoritaffär Encore.. Jag vill ha ALLT.. typ!




Kolla! Här ligger min vingar! Jag kan ställa av kvasten inför vintern..


Jamen hur jäkla fränt var inte detta bordet då!!




Så kommer vi till Mio och kollar soffor. 
3 stycken hittade vi som vi gillade. Den jag gillade mest var det ingen annan som gjorde.. typiskt!!
Om någon vill gissa vilken det var är det helt ok! :) 












Inga kommentarer: