onsdag 6 november 2013

Rapport från musfällan..


Dom är några stycken mindre i antal nu :)
-De e najs!
Men jag vägrar att både ladda fällorna och ladda ur dom eller vad det heter..
Usch, jag får rysningar!
PG tycker detta är jättetramsigt och undrar HUR vi skulle klara oss om han inte var där och skötte den saken..
Jamen då får man ju lösa det DÅ! Inte ta ut några jobbiga tråkigheter i förskott..
Möjligtvis ta ut något glädjande i förskott kan jag tänka mig.
Blir det inte så, har jag enbart varit glad i onödan och det kan jag leva med!


I kväll har vi haft med oss Pontus på träningen hos Emelie. Riktigt bra gick det.
Emelie började rida dels för att Hanna ska se hur han ska ridas, bra med en bild. Och dels för att honska kunna avgöra hur han ska börja byggas upp. Vad vi märkt är att han är väldigt känslig för sitsen vilket är mycket positivt. Hanna ska börja med att rida honom mer akademiskt. Ingen inverkan med tygel utan helt med sits, funkar superbra. En verkligt lyhörd ponny som vill göra sitt bästa men ända kan påpeka när det inte blir rätt, om man säger så :)

I morgonkväll blir det en tripp till Kyrkekvarn o träna lite hund, ska bli kul..

Inga kommentarer: