onsdag 14 maj 2008

Det är någon som skriker..


Det var någon som skrek nere i skogen sent i går kväll. Det var nog ett djur som fick sätta livet till, sa Pg.
Kalla rysningar utefter ryggen men oj det lät ju lite spännande. Kräver att Pg ska följa med och titta om vi kan hitta mordplatsen. Han hade redan varit där sent på kvällen, men när han bara var en lite bit ifrån hade det tystnat. Att han vågade ..det hade jag aldrig gjort.
Långt in i snårskogen tills vi kom fram till en glänta, där rann en liten å. Jättefint. Mordplatsen kunde vi inte hitta men att jag fick konstiga aningar om något. Lite sorgset.. Här har legat ett hus, sa jag till PG.
-Jaha, tyckte han.
Någon dag ska jag gå tillbaka och undersöka närmare..

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag hade aldrig gått dit kan jag säga.
Fy, lite läskigt...
Kram Fia

Beathabloggen sa...

Inte jag heller.Det ser mysiskt ut.lottie

Cia sa...

Det var inte så läskigt..bara lite.