måndag 9 juni 2008

Apellklass spår

Upp tidigt i ottan, närmare bestämt kl 04.30 i söndags morse. Det var dax att köra apellklass spår som jag gått tävlingskurs i med Norman Rönnerfeldt. Fia Glans och jag mötte upp i Mullsjö för att plocka upp Norman.
Hu.. vad pirrigt!!
En trevlig och hjärtlig atmosfär på brukshundklubben gjorde att jag slappnade av lite. Spåret la vi ut och medan jag väntade på min tur kom en hare skuttande zick-zack över spåret. Jag stod först bara och gapade. "Detta är inte sant!" Den kom närmare och satte sig och mumsad precis vid mitt påsläpp.
-Schas!!! PCHH!! försökte jag. Den skuttade iväg en bit. OK, få se hur det går.
9,5 på spåret, jädrans va glad jag blev. Lilla Bella var med på noterna, och skötte sig galant.
På lydnaden missade vi lite, men jag är såå glad och nöjd ändå.
Att vi kom tvåa kunde jag aldrig tänka mig, mitt mål var att få godkänt. På prisutdelningen kändes det overkligt.
-Kan du inte se lite glad ut!! Skojade domaren.
-Du, jag är så jäkla glad!!
När jag satte mig i bilen för att åka hem visade termometern 29 grader!!
Tack snälla Norman, du är våran hjälte i alla lägen! Du har slitit med oss deltagare på kursen, utan dig skulle det aldrig gåt så här bra!!