lördag 14 juni 2008

Helt normalt..om det är jag!!


Hälsade på mamma i torsdags som ligger på Helsingborgs sjukhus . På kvällen skulle jag åka hem igen och jag vår något mosig i huvet, kan jag säga.
Åk rätt väg hem nu, säger mamma innan jag åker.
Det betydde att jag skulle åka en annan väg , mycket kortare var meningen, tillbaka mot Jönköping, alltså inte den mot Halmstad utan mot Ljungby.
-Det grejar jag, svarade jag hurtigt. Hmm!

Hur fanken jag skulle komma från där jag, var till E4:an var ju första problemet. Det löste jag genom att bara köra rakt fram genom Helsinborg tills jag såg en skylt med olika alternativ på.
-Bra, nu börjar det likna något. Plötsligt blir det svårt att välja. Stockholm, Göteborg och Malmö?
Ok, inte Malmö..samtidigt susar jag på så det blir snabba beslut.
-App lapp sa.. Nej, Stockholm kan det inte va´. Ok, Göteborg tror jag. Nix, det var feeel!!

Skit samma, det ordnar sig. Ringer och kollar med PG.
Pust och stön i luren.
-Varför kan du inte köra rätt NÅGON gång!! Vänd om igen.
- Nej det vill jag inte..
-Ta in på ett hotell och kör imorgon när du är lite mer allert, då!!
-Nej, jag vill hem NU!! Jag kör av i Halmstad, jag tror det står en skylt Ljungby där, klart slut!!

-Ska jag komma och hämta dej då..
- Men hallå..jag fixar detta!!

-Visst!!
Körde av i Halmstad mot Markaryd(?). Det blev nog rätt. Efter ett tag blev jag misstänksam iallafall och slet fram kartan och började kolla ordentligt. Hoppsan, det blir en liten omväg, den vägen gick visst snett tillbaka lite, men skit samma. Gasen i botten igen , den bilen är som ett strykjärn på vägen.
Gött att komma hem igen och duscha och krype ner i sängen. Nästa gång hittar jag nog.. eller?
En rolig träning hade vi med hundarna idag. Indy gick två pass i skyddet och sen hem och cykla med honom. Ett bra spår gick han efter det och lite apportering. Jag är jättenöjd. Speciellt som det hade gått en räv på spårområdet tidigare på f.m.

2 kommentarer:

Beathabloggen sa...

Ja vad virrigt det kan bli.Så är det när tankarna är på annat hållPs jag lånar gärna boken när du är färdig ed den.Intressant tema självförtroende och självkänsla.Vad är vad egentligen???Försök nu att ta dig fram idag och akta dig för fabror polisen.De passar påvirriga damer.

Fia sa...

JA du Cia, att det ska vara så svårt att hitta rätt när man kör. Jag är likadan.

Tack för att du ringde till mig och frågade hur det var efter tävlingen. Det värmde i hela hjärtat ska du veta.
Kram Fia