torsdag 5 juni 2008

Varför ska det vara smidigt?



-Ska vi köra lite hundar på Habo BK nu på förmiddagen?


-Japp, det gör vi, vi ses där. Jag och Lottie susar iväg till brukshundsklubben.
Varmt som sjutton var det men allt flöt på fint. Till slut mäktade vi inte mer utan stod och pratade lite i skuggan och pustade ut. Skönt, man känner sig faktiskt ganska nyttig och ordentlig må jag säga.
När vi babblat klart fick vi problem..Lotties bil ville inte starta! Inte ett liv i bilskrället. Det känner jag igen kan jag säga.
-Vi puttar den i nerförsbacken ..jaha..vilken nerförsbacke? En liten sluttning men vad gör man..Jo, puttar utav bara katten. Men den ville inte iallafall. Tusan också! Och jag som inte har någon telefon med mig, säger lottie. Tur att det hade jag. Ringer Peter som dyker upp som en räddande prins, trodde vi!
Vi baxar upp bilen igen med nytt försök , men nej. Den har sannerligen bestämt sig.
Fram med Peters bil för att starta med startkablar, som vi fick låna av en snäll människa. Då hittar vi inte batteriet. Det är sant!!
Ok, vi tar min bil då, säger jag. Det är bara det att tillverkarna lyckats gömma det batteriet också!! Hur är det möjligt? Den snälla människan med kablarna hämtade snällt sin bil..men nej! Det hjälpte inte. Bilen står nu nerkörd (eller uppkörd) och vi får se vem som får äran att hämta den?

1 kommentar:

Beathabloggen sa...

Ja herregud.Det spökat väl därborta då som Harriet sade.Bilen står där ännu?
Vilken tur att du inte hann braka iväg men som du sade man skall vänta in varandra.Shit också så blir det ett jäkla körande hit och dit men tränat fick vi iallafall.Ha det.lottie